آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 3 تیر ماه 1401 = 24-06 2022

محرمانه؛ سربازان روس: بازگشت به خانه با تابوت فلزی

نشریه آلمانی "اشپیگل" در گزارشی، به طور خاص از یک چالش قابل توجه برای روسیه که مرتبط با پشت خطوط مقدم نبرد با اوکراین می باشد، پرده برداشته است. این نشریه به مشکل سربازگیری ارتش روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین اشاره کرده و تاکید نموده که پوتین برای جلوگیری از غیرعادی شدن وضعیت در روسیه، از اعلام بسیج عمومی جهت استخدام نیروهای نظامی در این کشور برای جنگ اوکراین خودداری می کند و همین رویکردِ وی موجب شده که ارتش روسیه جهت جبران کمبود نیروهای نظامی خود در جبهه های جنگ علیه اوکراین، به شیوه ها و تاکتیک های جدیدی برای استخدام سربازان روی آورد. رویه ها و تاکتیک هایی که بعضا با پیشنهادهای قابل توجه مالی همراه هستند و سعی دارند به هر نحو ممکن، سربازگیری پشت خطوط مقدم جنگ روسیه علیه اوکراین را رونق بخشند.

نشریه اشپیگل در این رابطه می نویسد: «"کیریل کرِچِتوف" هنوز خاطرات واضح و روشنی را از لحظه ای که یک پاکت سفید و قرمز را در صندوق پستی خانه اش یافت، به یاد می آورد. داخل پاکت احضاریه ای بود که به وی می گفت که باید خود را تا صبح روز فردا، به یک اداره محلی مرتبط با ارتش روسیه معرفی کند. وی می گوید به محض دیدن نامه گفته است: "لعنت! حالا مجبورم که به اوکراین بروم". وی می گوید که خیلی از این مساله ترسیده است.

پاکت نامه با عنوان مکاتبات نظامی وقتی به دست کرچتوف می رسد، حاکی از ماهیتی الزام آوری دارد که وی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. وی روز بعد به اداره محلی مراجعه می کند و با رئیس آن دیدار می کند. در ابتدا رئیس از وی می پرسد که "چه چیزی موجب شده تا حضور وی تا این حد به تاخیر افتد؟" وی می افزاید: "ما به تو نیاز داریم". روس ها پیش روی کرچتوف یک قرارداد می گذارند که بر اساس آن، وی به ازای هر ماه 300 هزار روبل روسی حقوق می گیرد(معادل 4500 یورو). این میزان پرداختی تقریبا 7 برابر بیشتر از میانگین درآمد در منطقه است.

وی در گفتگو با اشپیگل درخواست می کند که نام واقعی اش به دلایل امنیتی خودِ او، ذکر نشود.

داستان کرچتوف نشان می دهد که ارتش روسیه تا چه اندازه به حضور نیروهای نظامی جدید نیازمند شده است. جنگ علیه اوکراین که روس ها آن را "عملیات ویژه برای حراست از دونباس" می نامند، قریب به چهار ماه است که آغاز شده و همچنان نیز در جریان است. به گفته منابع اطلاعاتی، ارتش روسیه از تلفات بالا در چهارچوب جنگ علیه اوکراین رنج می برد و پوتین به شدت به نیروهای نظامی جدید نیاز دارد.

بر اساس برخی گزارش ها، ارتش روسیه در جریان حمله به اوکراین، تلفات نظامی قابل توجهی را متحمل شده است و در این جنگ، طیف قابل توجهی از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی روسیه (و البته گارد ملی روسیه) نیز درگیر شده اند. در این راستا، ارتش روسیه شدیدا به سربازان جدید نیاز دارد. ارتش روسیه در مدت اخیر مجبور به عقب نشینی از مناطق پیرامونیِ کیِف و خارکیف شده با این حال در دونباس، ارتش روسیه به شدت بر قوه قهریه و زور جهت محقق ساختن اهداف خود تکیه دارد. ده ها سرباز از دو سوی جنگ به صورت روزانه در جنگ مذکور جان خود را از دست می دهند.

نکته عجیب در مورد ارتش روسیه این است که در ابتدای جنگ، پوتین وعده داده بود که سربازان تازه آموزش دیده به جبهه های جنگ فرستاده نخواهند شد. اما تنها پس از گذشت چند هفته، این مساله تغییر کرد و شاهد اعزام سربازان تازه آموزش دیده به جبهه های جنگ اکراین بوده ایم. موضوعی که هم از ضعف ارتش روسیه حکایت دارد و هم وضعیت نه چندان مساعد آن از حیث نیروهای آماده نظامی را نشان می دهد. این مساله به طور خاص برای روسیه و رهبران آن بسیار مهم و اساسی است زیرا آن ها نمی خواهند که جلوه ای از ضعف کشورشان در شرایط کنونی پدیدار شود. باید توجه داشت که سربازان روسیِ تازه آموزش دیده که به جبهه های جنگ فرستاده می شوند، با فشارهای روحی-روانی قابل توجهی دست و پنجه نرم می کنند.»

عمده مراکز سربازگیری روسیه در شرای فعلی، توسط افرادی پُر می شوند که می خواهد خیلی زود به پول برسند. یکی دیگر از انها از ما می خواهد که از نام واقعی اش در گزارش خودمان استفاده نکنیم. دانیلوف می گوید که هنوز با شماری از رفقای سابق خود در گروهان زرهی ای که عضو آن بوده در ارتباط است. وی می گوید: "سربازان روسی به اوکراین فرستاده می شوند و سپس با تابوت های فلزی به خانه بر می گردند". وی تاکید می‌کند که 40 درصد از سربازانی که از سوی ارتش روسیه به میدان های جنگ فراستاده می شوند، با تابوت به خانه هایشان باز می گردند.



محمدعلی حفظ اللسان June 24, 2022 09:50 PM

بنام خدا جنگ یک پدیده نحس یک صورت کریه یک تندیس بدبختی ویک رای محکومیت بی هیچ تشکل دادگاهی ودادخواهی ودادورزی و نهایتا یک مشعل خرمن سوز است وپیامد و بازتاب و محرومیت وناکامی وفلاکتهای دوران کودکی و نوجوانی مسبب جنگ است که لعنت خدا وخلق بر او باد چه پوتین باشد و چه بایدن لاکهای قطور سبعیت انباشته در مراکز شعور وفطرت انسانی آنها که تنیده از ناهنجاری‌های شایع در دوران تکوین شخصیتی اینها که در بالا امد ویابر اساس تسلط احساسات غیر انسانی ناشی از افکارالوده به شهوت و شهرت برگرفته از مصادیق زشت تربیتی جهان سرمایه‌داری است همواره مانع بزرگی است بر بروزوظهور فطرت پاک انسانی که هرگز جنگ را بر نمی‌تابد اینها اگر توان حس وحتی تجسم حالات روحی پدر ویا مادری را که تن زیبای فرزند خودرا به گور می‌سپارند را می‌داشتند یقین که در نواخت مارش جنگ درنگ میکردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: