آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 تیر ماه 1401 = 25-06 2022

حمایت اردن از تشکیل ناتوی خاورمیانه علیه رژیم ایران

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، روز جمعه گفته است که از تشکیل یک ائتلاف نظامی مانند سازمان پیمان آتلانیتک شمالی، ناتو، در خاورمیانه حمایت می‌کند.

پادشاه اردن گفته است، منشور چنین ائتلاف نظامی می بایست کاملا روشن و مشخص باشد.

ملک عبدالله تصریح کرده است، من نخستین فردی خواهم بود که ناتوی خاورمیانه را تایید می‌کنم، اما روابط با بقیه جهان و نحوه تناسب ما می‌بایست بسیار بسیار واضح باشد. در غیر این صورت، همه را سر درگم می‌کند.

آمریکا طی سال‌های اخیر بر لزوم همکاری نزدیک بین کشورهای عربی و اسرائیل برای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه حمایت کرده است.

همچنین سناتورهای آمریکا در طرحی که به سنای این کشور ارائه شده از یکپارچه کردن دفاع هوایی برای مقابله با ایران حمایت کرده‌اند.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، هم هفته گذشته گفته بود که کشورش در حال ایجاد یک ائتلاف دفاع هوایی منطقه‌ای تحت حمایت ایالات متحده برای مقابله با تهدیدات ایران است.

وزیر دفاع اسرائیل اضافه کرده بود که این مجموعه دفاعی پیش از این هم حملات ایران را خنثی کرده است و ممکن است با سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به اسرائیل طی ماه آینده، تقویت شود.

اسرائیل در سال‌های اخیر با نزدیک شدن به کشورهای عربی همسو با ایالات متحده که نگرانی‌های مشترکی در ارتباط با جمهوری اسلامی دارند، به آن‌ها پیشنهاد همکاری دفاعی داده است. کشورهای عربی از اظهارنظر علنی در این مورد خودداری کرده‌اند.

وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه با رونمایی از آنچه که «ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه» نامید، در نشستی با قانون‌گذاران اسرائیلی گفت که چنین همکاری‌هایی در حال انجام است.

او گفت که «ظرف یک سال گذشته، من همراه با شرکای خود در پنتاگون و در دولت ایالات متحده، برنامه گسترده‌ای را رهبری می‌کردم که همکاری بین اسرائیل و کشورهای منطقه را تقویت می‌کند». رادیو فردا




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: