آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 تیر ماه 1401 = 25-06 2022

دستورالعمل تازه دولت بایدن شامل سپاه تروریستی نمی‌شود

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، تصمیم تازه دولت جو بایدن در رابطه با لغو منع صدور ویزا برای کسانی که در گروه‌های تروریستی داوطلبانه فعالیت نکرده‌اند، شامل سپاه پاسداران نمی‌شود.

مطابق مقررات داخلی آمریکا افراد مرتبط با سازمان‌هایی که گروه تروریستی خارجی معرفی می شوند از اجازه ورود به خاک ایالات متحده و مزایای مهاجرتی این کشور محروم اند اما دستورالعمل جدید دولت ایالات متحده، استثناهایی در نظر گرفته است.

یک ‌مقام دولت آمریکا به بی‌بی‌سی گفته که تصور ایجاد شده در ساعت‌های پیش، درباره لغو ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیانی که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت سربازی کرده‌اند، نادرست است.

دستورالعمل تازه وزارتخانه‌های امنیت داخلی و خارجه آمریکا می‌گوید، افرادی که بتوانند ثابت کنند فعالیت آنها در سازمانی که در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد، داوطلبانه نبوده و تهدیدی برای امنیت آمریکا نیستند، درخواست آنها برای دریافت ویزای ورود به آمریکا مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

اگرچه در این دستورالعمل اشاره‌ای به هیچ کشور خاصی از جمله ایران نشده بود، اما این شائبه را به وجود آورد که شامل سربازان وظیفه ایرانی در سپاه پاسداران نیز می‌شود، گروهی که دولت پیشین ایالات متحده آن را به فهرست گروه‌های تروریستی خود اضافه کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، در پاسخ به رادیو فردا گفت که این دستورالعمل مربوط به افغانستان می‌شود، حال آن که شرایط افغانستان با ایران بسیار متفاوت است.
وی افزود، معافیت اعلام شده شامل کسانی که در سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه ایالات متحده آموزش نظامی دیده‌اند، از جمله سپاه پاسداران، نمی‌شود.

دولت دونالد ترامپ در سال ۹۸ سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. بر اساس این تصمیم سپاه پاسداران و نهادها و مؤسسات وابسته به آن از نظر اقتصادی تحریم شدند و افراد مرتبط با آن، از جمله سربازان وظیفه‌ای که در این نیرو خدمت کرده‌اند، حق ورود به آمریکا ندارند.

به دنبال قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، کسانی که در سپاه پاسداران دوران خدمت سربازی خود را گذارنده بودند از دریافت ویزا سفر به آمریکا بازماندند.

علیرضا قربانی، خواننده مشهور ایرانی، از جمله افرادی بود که در فروردین ماه سال جاری به علت انجام «خدمت سربازی اجباری در سپاه» نتوانست برای اجرای کنسرت وارد آمریکا شود.



سمیم کثیری June 25, 2022 09:31 PM

چرا و برای چه آنقدر از ترامپ و دار و دسته او دفاع کردید و حالا که پنس و پامپو با مریم رجوی دیدار می‌کنند و شاه فقید رو دیکتاتور خطاب میکنند ، سکوت کردید به خدا سگ پرزیدنت بایدن به همه اونها شرف داره آنقدر از این حزب دموکرات بد نگید و به واقعیت ها بپردازید

ایران پرس نیوز: دوست گرامی، هدف از این دیدارها در این مقطع این است که به خامنه ای پیام بدهند که اگر توافق برجام را با دولت بایدن بپذیرد، این توافقی موقتی خواهد بود و فردا دوباره با رسیدن جمهوریخواهان به قدرت آن را پاره خواهند کرد و سیاست تغییر رژیم را پیش خواهند گرفت. تمام تلاش آنها مانع شدن از ایجاد توافقی است که دموکراتها در آستانه انتخابات کنگره به آن شدیدا نباز دارند که آن را به عنوان دستاوردی در سیاست خارجی خود عنوان کنند. آنهم در شرایطی که بایدن برای افزایش تولید نفت مجبور شده به دیدار پرنس سعودی برود.

گزارش یا اعتراض به این نظر


کامران منفرد June 26, 2022 08:39 AM

من و پسرخاله ام تقریبا با هم سربازی رفتیم من یکسال جلوتر رفتم و سربازیم را در هنگ زرهی اصفهان گذراندم که خیلی سخت بود سال بعدش پسرخاله ام مثل من بیخبر از همه جا نبود و با مشورت دیگران محل سربازی خودش را سپاه انداخت چرا؟
برای اینکه ما شبانه روزی بودیم وتازه اگر کوچکترین خطائی هم میکردیم تعطیلی جمعه را هم نداشتیم ولی برعکسش کسانیکه در سپاه بودن صبح بوقت اداری میرفتن و ساعت یازده هم شروع میکردن به برگشت به خانه هایشان چون محل خدمت درهمان شهر خودشان بود برعکس من که بکلی چند هزار کیلومتر از خانه دور بودم وحتی اگر هم میخواستم نمیتوانستم ۲۴ ساعته بخانه رفته و باز گردم در عین حال در سپاه از برنامه های هر روزه ی نظام جمع و رژه آنهم در ساعت ۷ صبح خبری نبود وکلا بقول خودشان هتل بود نه سربازی
برای همین خیلی ها سرودست میشکستن که سرباز سپاه باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: