آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 تیر ماه 1401 = 26-06 2022

فیلم؛ آیا اقتصاد ایران از ونزوئلا، ونزوئلایی‌تر شده است؟

روزنامه توسعه ایرانی در گزارشی درباره پیامد خطرناک حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر آن بر اقتصاد ایران هشدار داده است.

در این گزارش می‌خوانیم: (با اشاره به اینکه آثار حذف ارز 4200 تومانی هنوز تخلیه نشده است): نرخ تورم با شعار و صحبت کاهش نمی‎یابد و مهار تورم نیاز به برنامه و راهکار دارد. روند صعودی نرخ تورم در سال‌های اخیر به صورت ویژه معیشت و سفره ایرانیان را هدف گرفته و سبب شده تا روز به روز از حجم سبد خانوار کاسته شود.

یک کارشناس اقتصادی با استناد به افزایش نرخ تورم در خردادماه اعلام کرده است در حالی که نرخ تورم ماهانه ایرانی به 12 درصد رسیده، ونزوئلا پس از عبور از ابرتورمی سنگین ، به محدوده زیر سه درصد کاهش یافته است.

سیامک قاسمی تاکید دارد الان این قدر که اقتصاد ایران ونزوئلایی است، خود ونزوئلا نیست. برخلاف وعده‌های مکرر در زمان انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 مبنی بر عدالت در معیشت و حمایت از اقشار ضعیف جامعه، آمارهای رسمی از سوی مرکز آمار نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌ای خرداد ماه 1401 در مقایسه با ماه قبل از آن 13.2 واحد درصد افزایش یافته است.

مسعود پزشکیان (از طیف موسوم به اصلاح طلب) با انتقاد از دولت رئیسی گفت: در حالی فقر و بیکاری غوغا می کند. اما نه صدایی از صداوسیما می‌شنویم و نه کسی پیراهنی پاره میکند. اگر وضع فعلی غلط است که ادامه دادنش اشتباه است و باید راه درست را رفت؛ با این راه غلط راه به جایی نخواهیم برد.

روزنامه جمهوری اسلامی هم با طعنه به دولت رئیسی نوشته است: همین قصه پرغصه تورم و گرانی را در دو مقطع مطالعه کنیم. در دولتِ سابق، نشانه غرب باوری و بی‌مدیریتی و حتی بی‌غیرتی بود اما امروز همه این‌ها می‌شود امتحانِ الهی. به این خوانش، انتقاد را هم مخالفت با خواست خدا می‌خوانند.

فیلم زیر: فروش رسمی استخوان به‌خاطر گرانی سرسام‌آور گوشت





www.youtube.com/watch?v=HnSIdlaeS_0

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: