آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 تیر ماه 1401 = 26-06 2022

منبع داخلی: آیا در مذاکرات برجام دریچه‌ای جدید باز شده؟

شبکه قطری الجزیره به نقل از یک مقام جمهوری اسلامی اعلام کرد که احتمال دارد از سرگیری مذاکرات احیای برجام به جای وین در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شود.

این مقام حکومتی گفت: قطر هم شانس بیشتر و هم تمام امکانات لازم برای میزبانی از مذاکرات احیای توافق برجام را دارد.

وی تاکید کرد: برای تحقق یک توافق قوی تلاش می کنیم و این نیازمند به رسمیت شناختن منافع ما از سوی آمریکا است.

در همین حال یک سایت داخلی با طرح این سئوال که آیا با سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران در مذاکرات هسته‌ای دریچه‌ای جدید باز شده است؟، نوشت: گرچه سفر جوزف بورل به ایران به عنوان احتمال دستیابی سریع به برجام مطرح شد، اما شرایط نشان می‌دهد که این همه ماجرا نیست و مشکلات بسیار بزرگتری وجود دارد.

رویداد ۲۴ نوشت: آنچه از مذاکرات هسته‌ای به گوش می‌رسد، این است که لیست درخواست‌ها و پاسخ‌های تهران و واشنگتن تا کنون تغییر نکرده و بعید است در مذاکرات پیش رو نیز تغییر خاصی صورت گیرد؛ چه آنکه ایالات متحده در ماه نوامبر منتظر برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای است که مطابق تحلیل‌ها احتمالا کنگره تبدیل به جمهوری‌خواه‌ترین کنگره تاریخ ۳۰ سال اخیر آمریکا خواهد شد و کار هر گونه توافق یا اجرایی‌سازی توافق با مشکلات شدید روبرو می‌شود.

یک دیپلمات سابق، کوروش احمدی گفته است: بلاتکلیفی را می‌توان ویژگی عمده برجام در این دوره به شمار آورد. برجام دوره‌های مختلفی را تا کنون از سر گذرانده، اما هیچگاه این‌چنین در ورطه بلاتکلیفی گرفتار نبوده است.

مسعود پزشکیان (از طیف موسوم به اصلاح طلب) هم در خصوص آینده مذاکرات برجام گفت: هر کاری کارشناس مخصوص به خود را دارد و هر فردی که برای مذاکره انتخاب می شود باید تجربه لازم در آن رشته را داشته باشند. روندی که در پیش گرفتیم بعید میدانم به سرانجام برسد.




syamak June 27, 2022 09:22 AM

بنظر من ج ا و غرب شدیدا نیازمند نوعی برجام هستند ولی دوطرف دوست دارد که طرف مقابل قدم اول را بردارد نمیدانم که غربیها+آمریکا تا چه حد میتوانند مقاومت کنند ولی میدانم که مقاومت ج ا بستگی دارد به شورش مردم اگر همین فردا قیام ملی انجام شود فردایش برجام از طرف ج ا امضا شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: