آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 تیر ماه 1401 = 26-06 2022

دستکم۲۳۰ معلم در دو ماه اخیر در ایران بازداشت شدند

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز یکشنبه پنجم تیر اعلام کرد که طی دو ماه اخیر، ۲۳۰ معلم و فعال صنفی معلمان در شهرهای مختلف ایران ربوده، بازداشت و زندانی شده‌اند.

کانال تلگرامی این شورا همچنین بار دیگر یادآور شد که از حدود دو هفته پیش، از وضعیت سه تن از معلمان زندانی شامل رسول بداقی، محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی هیچ اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، این سه فعال صنفی معلمان «بدون حق تماس و ملاقات با خانواده» در انفرادی‌های بند ۲۴۰ زندان اوین که در اختیار وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است، در حبس هستند.

در چند هفته اخیر، به‌ویژه در پی برگزاری تازه‌ترین دور اعتراضات سراسری معلمان در روزهای ۱۱ و ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال، موج گسترده‌ای از احضار و بازداشت معلمان و فعالان صنفی فرهنگیان در نقاط مختلف ایران آغاز شد.

مقام‌های حکومت ایران در موارد متعددی فعالیت‌های صنفی و کنشگران را بدون ارائه مدرک به ارتباط با «بیگانگان» متهم کرده‌اند، تا جایی‌که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، مدعی شد که «دشمن» به اعتراضات صنفی در ایران چشم دوخته است.

در این میان، بازداشت «خودسرانه» فعالان صنفی یاد شده و تشدید فشارهای نهادهای امنیتی ایران بر دیگر فعالان در هفته‌های اخیر،‌ انتقادهای گسترده سازمان‌‌های حقوق‌بشری و اتحادیه‌های صنفی بین‌المللی را به دنبال داشته است. رادیو فردا



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: