آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 تیر ماه 1401 = 28-06 2022

آیا نهاد امنیتی تدارک مرگ یک زندانی دیگر را می‌ بیند؟

نرگس محمدی فعال مدنی از داخل زندان پیام داده که به علت تنگی نفس به بیمارستان منتقل شده اما به زندان بازگردانده شده است. او پرسیده، آیا نهاد امنیتی تدارک مرگ یک زندانی دیگر را می‌بیند؟

نرگس محمدی، نایب رییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در صفحه اینستاگرامش نوشت، روز پنج‌شنبه، دوم تیر در پی تنگی نفس به بیمارستان منتقل شده و با آنکه پزشک متخصص تشخیص داده که ریه و قلب او تحت فشار است، دوباره به زندان بازگردانده شده است.

به نوشته این فعال مدنی، داروهای او از سوی اطلاعات زندان ضبط شده و تا ساعت ۱۲ یک‌شنبه، پنجم تیر به او داده نشده است.

در نهایت بعدازظهر یک‌شنبه داروها به او تحویل داده می‌شود، بجز داروی اصلی که آمپولی برای ریه است.

از آنجا که این داروها برای ریه این زندانی اضطراری است، او پرسیده است: «می‌خواهید همان مرگی را که برای مرحوم هدی صابر و بکتاش آبتین تدارک دیدید برای من هم تدارک ببینید؟»

نرگس محمدی در ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در مراسم یادبود ابراهیم کتابدار، از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸ در کرج بازداشت شد. او پس از دوماه حبس انفرادی در اوین روز ۲۹ دی‌ماه به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

در بهمن‌ماه اعلام شد که خانم محمدی به ۸ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید و سایر محرومیت‌های اجتماعی محکوم شده است.

نرگس محمدی خردادماه امسال بابت پرونده دیگری که برای او گشوده شده، به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه (بیانیه مبارزه با اعدام)، تحصن در دفتر زندان، تمرد از ریاست و مقامات زندان (برای پایان دادن به تحصن اعتراضی)، تخریب شیشه‌ها، افترا و ایراد ضرب و جرح" به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شد.

محمدی اعلام کرده که این حکم را قبول ندارد و در برابر آن اقدام به "نافرمانی مدنی" خواهد کرد.

نرگس محمدی در ۱۱ سال اخیر بارها به زندان افتاده، آزار دیده و شکنجه شده است. دویچه وله




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: