آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 تیر ماه 1401 = 28-06 2022

واکنش امام جمعه خامنه‌ای‏ به شعار رضاشاه روحت شاد

معاون وزیر کشور در جمهوری اسلامی در سخنانی به انتقادی بسیار تند از دوران پهلوی در ایران پرداخت و از نگاه مثبت «برخی» شهروندان به آن دوره ابراز «تعجب» کرد.

محمد عباسی در این سخنان، محمدرضا پهلوی را فردی خواند که به گفته او «جز مسائل جنسی و فسادانگیز به چیز دیگری نمی‌اندیشید.»

معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی همچنین گفت که به گفته او «جای تعجب است که امروز برخی افراد تصور می‌کنند در دوران پهلوی همه چیز گل و بلبل بوده است.»

او در ادامه بدون ارائه شواهدی مدعی شد که کل دوره پهلوی در ایران «جز فساد، ابتذال، مزدوری و کثافت‌کاری خبر دیگری نبود.»

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که مدت‌ها است در اعتراضات اصناف و گروه‌های مختلف در ایران، شعارهایی در حمایت از خانواده پهلوی سر داده می‌شود و برخی معترضان از اینکه انقلاب کردند، ابراز ندامت می‌کنند. رادیو فردا

واکنش امام جمعه خامنه‌ای‏ به شعار "رضاشاه روحت شاد"

امام‌جمعه موقت تهران گفت: برخی افراد کوته‌نظر به صراحت می‌گویند من بین حکومت جمهوری اسلامی و شاه، حکومت شاه را انتخاب می‌کنم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در دیدار با طلاب و روحانیون شهرستان خرم‌آباد با اشاره به جایگاه عالمان دینی و توطئه‌های دشمن در رابطه با مردم و روحانیت، اظهار کرد: علما امین خدا و پیامبر (ص) هستند، همان نقشی که انبیا داشتند، علما باید داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه مظلومیت روحانیت آنچنان که باید گفته نمی‌شود، به‌ویژه برخی در فضای مجازی جفا می‌کنند، ادامه داد: علما یک حزب، یک باند و حتی یک صنف هم نیستند، علما سخن‌گویان دین هستند، دین که ربطی به حزب، باند، گروه و صنف خاص ندارد، بنابراین علمای دین فراجناح، فراحزب و فراصنف هستند.

احمد خاتمی با بیان اینکه از رسالت‌های مهم انبیا جهاد تبیین است، بیان کرد: جهاد تبیین به معنای روشنگری و افشاگری است، انقلاب ما با جهاد تبیین پیروز شد، علما وارد صحنه شدند، در منبر علیه رژیم طاغوت افشاگری کردند، مردم بیدار شدند، به صحنه آمدند و یکپارچه گفتند «مرگ بر شاه» و شاه سرنگون شد.

وی در ادامه با اشاره به توطئه جدایی دین از سیاست از سوی دشمن، و اینکه یکی از این توطئه‌ها زیر سؤال بردن دین است، افزود: بعضی‌ها با سوءاستفاده از این ماجرا‌ها می‌گویند دین توان اداره اجتماع را ندارد، چرا تحریف می‌کنید؟ اتفاقاً دین توان اداره اجتماع را دارد.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی دوباره می‌خواهند تز رضاخانی جدایی دین از سیاست را احیا کنند، ادامه داد: برخی می‌گویند، برای نجات روحانیت باید همه روحانیت مسئول از مسئولیت‌های خود کنار بروند، برخی نمی‌فهمند چه می‌گویند، همه کنار بروند به این معناست که حکومت را به دیگران بسپاریم و بگوییم ما اهلش نیستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه برخی افراد کوته‌نظر به صراحت می‌گویند من بین حکومت جمهوری اسلامی و شاه، حکومت شاه را انتخاب می‌کنم، این‌ها قطعاً روز قیامت با شاه محشور می‌شوند، شاهی که هم او و هم پدرش برای اسلام‌زدایی آمده بودند، افزود: بعضی حیف‌شان است که از فضای معطر جمهوری اسلامی نفس بکشند.

خاتمی با اشاره به توطئه ناامید کردن مردم از سوی دشمن که به شدت هم دنبال می‌شود، گفت: هم امام (ره) از کسانی که مأیوسانه حرف می‌زدند بدشان می‌آمد و هم مقام معظم رهبری، بعضی‌ها بی‌دلیل چشمشان را می‌بندند و همه چیز را انکار می‌کنند، آینده این انقلاب، آینده روشنی است.




آریا پارت June 28, 2022 12:06 PM

علما نقش پیامبر و ائمه اطهار را دارند البته با 50% تخفیف نگران این هستیم که این نقش را مانند آنها ایفا کنند! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانیان June 28, 2022 03:28 PM

مرتیکه مفتخور شما ها رو از پارک ژوراسیک برداشتند آوردند مفتخوری حالا به کسانی که اینقدر ساختند که شما مفتخورهای ۴۴ ساله می‌دزدید و می خورید و می برید و هنوز هم تمام نشده توهین میکنی ای مردک وحشتناک ؟ تو برای دنیا آلودگی صوتی و تصویری هستی آخوندک شپشو

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو June 28, 2022 04:07 PM

ایران فردا June 28, 2022 06:39 PM

رضا شاه در ۱۶ سال پایگزار ایران نوین بود ٫ قبل از هر چیز چشم ایرانیان را بر روی اخوند های جانی باز کرد ٫ دشمنی و عناد این فرقه تبهکار قابل فهم است
در مقابل آن این فرق جنایتکار برای ایرانیان چه هدیه ای اوردنند : مرگ و نابودی دست آورده‌ های پهلوی ها ٫ شکنجه و جنایت ٫ کشت و کشتار کودک وزن و مرد معترض بی سلاح ٫ پهلوی ها جاده ها و راه اهن و پایگزار ایران نوین بودنند ٫ ولی این جانیان زندان ها ساختنند ٫ ثروت ملت ایران را دزدیدند و انسان ها را در زندان هایشان به قتل رساندنند
رضا شاه فرزندان با استعداد و نخبه را برای تحصیل به اروپا میفرستاد ٫ ولی این جانیان بهترین فرزندان با استعداد ایران را در زندان های آخوندی پرپر میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: