آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 تیر ماه 1401 = 28-06 2022

هشدار به خامنه‌ای در بیانیه پایانی کشورهای گروه هفت

رهبران گروه هفت امروز در بیانیه پایانی خود تاکید کردند که روسیه نمی‌تواند و نباید در جنگ با اوکراین به پیروزی برسد.

به گفته این کشورها، حمایت غرب از اوکراین و تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه تا زمانی که لازم باشد، با شدت لازم در هفته‌ها و ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

در پی حمله موشکی مرگبار روسیه به یک مرکز خرید در اوکراین همزمان با اجلاس گروه هفت در آلمان، رئیس‌جمهوری اوکراین، از رهبران کشورهای غربی خواست تا روسیه به عنوان دولت حامی تروریسم شناخته شود.

زلنسکی گفت: تنها تروریست‌های دیوانه که نباید جایی بر روی زمین داشته باشند، می‌توانند با موشک اهداف غیرنظامی را هدف قرار دهند.

هشدار به خامنه‌ای در بیانیه پایانی گروه هفت

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نوشت: در بیانیه گروه هفت که متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا است، انواع اتهام پراکنی واشنگتن و متحدانش در حوزه‌های مختلف علیه ایران تکرار شده است.

در بیانیه ادعا شده است: «ما تعهد صریح خود را مبنی بر اینکه ایران هرگز نباید سلاح اتمی تولید کند، تکرار می‌کنیم. ما متاسفم که به رغم تلاش‌های دیپلماتیک شدید برای احیای اجرای کامل توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ایران هنوز فرصت را غنیمت نشمرده است».

این خبرگزاری حکومتی افزود: سران کشورهای عضو گروه هفت علیه حضور منطقه‌ای ایران و برنامه موشکی آن هم موضعگیری کردند و به اتهام زنی پرداختند.

در بیانیه پایانی گروه هفت ادعا شده است: «ما به شدت ادامه فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه را محکوم می‌کنیم. ما از ایران می‌خواهیم تمام فعالیت‌ها و اشاعه موشک‌های بالستیک مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت را متوقف کند. تهدیدهای ایران برای امنیت دریانوردی ثبات بیشتر منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما از ابتکارات منطقه‌ای برای بهبود روابط دوجانبه بین شرکا در منطقه (اعراب و اسرائیل) استقبال می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه، گروه هفت ضمن دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ادعاهایی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران مطرح کردند.

سران گروه هفت درباره هواپیمای سقوط هواپیمای اوکراینی هم اظهارنظر کردند و بر «ادامه حمایت بین‌المللی برای مسئول شناختن ایران» تاکید کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: