آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 تیر ماه 1401 = 29-06 2022

چرا دولت بایدن به توافق برجامی با رژیم ایران نیاز دارد؟

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل بین‌المللی درباره اینکه ازسرگیری مذاکرات برجامی چقدر موجب خوشبینی به حصول توافق است، گفت: این آخرین فرصتی است که به ایران داده شده است. در شرایط فعلی ایران با کاهش سطح انتظارات یک نوع نرمش را نشان داده و به نظر می‌رسد که منافذی در مذاکرات برجامی باز شده است. الان نمی‌توان گفت که حتما این مذاکرات به نتیجه می‌رسد اما ازسرگیری گفت‌وگوها و انعطافی که ایران در خواسته‌های خود داشته نشان‌دهنده یک ره‌گشایی در مذاکرات است.

در همین حال روزنامه رسالت نزدیک به مخالفان برجام در ایران نوشت: آمریکایی‌ها (دولت بایدن) از سر استیصال به میز مذاکره برگشتند و علت اصرار آن‌ها بر احیای برجام به سه موضوع برمی‌گردد؛ بازگرداندن نفت ایران به بازار انرژی، استفاده از برگ ایران در انتخابات کنگره و انتخابات ریاست جمهوری و استفاده از توافق احتمالی در سفر منطقه‌ای بایدن.

این منبع حکومتی نوشت: این موضوع به ما نشان می‌دهد که رویکرد آمریکایی‌ها یک رویکرد کاملا تاکتیکی و شکلی و نه یک تغییر ماهوی و راهبردی است لذا پیش‌بینی می‌شود که با تغییر محیط بین‌الملل رویکرد آن‌ها نیز تغییر پیدا خواهد کرد. بر همین اساس ما پیگیر بوده و هستیم که باید آمریکایی‌ها در مذاکرات پیش رو به ۳ خواسته منطقی و عقلانی جمهوری اسلامی تن دردهند؛ برداشتن تحریم‌ها، دادن تضمین معتبر و تعبیه پروسه راستی‌آزمایی معتبر در توافق احتمالی.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: