آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 تیر ماه 1401 = 29-06 2022

از این پس روسیه تهدیدی مستقیم برای امنیت ناتو است

مذاکرات مهم درباره استراتژی آینده ناتو در مادرید پایتخت اسپانیا در حال انجام است و رهبران این ائتلاف خواستار پاسخی متحد به حمله روسیه به اوکراین هستند.

به گزارش بی بی سی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: روسیه تهدیدی مستقیم برای امنیت این ائتلاف است که به گفته او جدی‌ترین چالش خود از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون است.

او گفت که ناتو نیروهای خود را در جناح شرقی خود تقویت خواهد کرد و یک برنامه استراتژیک برای مقابله با چالش‌های جدید تشکیل خواهد داد.

آقای استولتنبرگ گفت که چین یک دشمن نیست، اما ناتو باید در نظر بگیرد که پکن چگونه روی قابلیت‌های نظامی مدرن مانند موشک‌های دوربرد سرمایه‌گذاری می‌کند.

ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو موافقت کرد

ترکیه از مخالفت خود با پیوستن سوئد و فنلاند برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، دست کشید.

مخالفت آنکارا همزمان با بدترین بحران امنیتی اروپا ظرف چند دهه گذشته به‌دلیل جنگ اوکراین صورت گرفت و روی نشست رهبران ناتو در مادرید سایه انداخته بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ینس استولنبرگ، دبیرکل ناتو، پس از انجام گفت‌وگوهای سطح بالای فوری اعلام کرد: «ما اکنون به توافقی دست یافته‌ایم که راه را برای پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو هموار می‌کند».

ترکیه از فنلاند و سوئد خواسته بود که افراد تحت تعقیب آنکارا را تحویل داده و محدودیت‌های فروش اسلحه به ترکیه که به‌دنبال تهاجم این کشور به شمال سوریه در سال ۲۰۱۹ وضع شده بود پایان یابد.

رفع این بن‌بست موجب خواهد شد که رهبران ناتو تمرکز خود را به یک موضوع کلیدی‌ معطوف کنند: روسیه‌ای که به نحو فزاینده‌ غیرقابل پیش‌بینی و تهاجمی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: