آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 تیر ماه 1401 = 29-06 2022

آمریکا حضور نظامی خود را در اروپا تقویت خواهد کرد

رئیس جمهور آمریکا از تصمیم این کشور برای تقویت حضور نظامی خود در اروپا خبر داد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنانی اعلام کرد: برای مقابله با تهدیدات آتی در تمامی زمینه ها، حضور نظامی خود را در اروپا چه به صورت زمینی، هوایی و دریایی تقویت خواهیم کرد.

وی که به همراه ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو حضور داشت، با بیان این مطلب افزود: نیروهای بیشتر ناتو شامل تقویت ناوگان ناوشکن نیروی دریایی آمریکا از 4 به 6 ناوشکن در اسپانیا است.

بایدن همچنین از ایجاد مقر دائمی برای سپاه پنجم ارتش آمریکا در لهستان و اعزام تیپ چرخشی جدید شامل 5 هزار نیروی اضافی به رومانی خبر داد. بایدن در ادامه گفت: دو اسکادران اف 35 دیگر نیز به انگلیس ارسال خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود و گفتگو درباره افزایش حضور نظامی در اروپا خاطرنشان کرد: این موضوع شامل افزایش استقرار چرخشی در بالتیک و استقرار پدافند هوایی اضافی در آلمان و ایتالیا است.

یک مقام ارشد آمریکایی پیش تر گفته بود که ایالات متحده در نشست سران ناتو در مادرید، استقرار نظامی جدید و بلندمدت خود را در «سراسر اروپا» اعلام خواهد کرد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت که تمرکز این نیروها بر بالتیک، بالکان و جناح شرقی ناتو در مرز روسیه خواهد بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: