آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 تیر ماه 1401 = 30-06 2022

فیلم؛ درگیری مسلحانه در نزدیکی خیمه لویه جرگه طالبان

بر اساس کلیپ‌های ویدیویی صدای شلیکه گلوله و درگیری در نزدیکی خیمه لویه جرگه محل برگزاری نشست علما از سوی طالبان شنیده می شود. (فیلم زیر)

منابعی که این کلیپ ها را در شبکه های اجتماعی فرستاده اند گفته اند که صدای زد و خوردها هنوز ادامه دارد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان این حادثه را در صفحه توییت خود تائید کرده است ولی گفته که «در اطراف گردهمایی هیچ کدام مشکلی وجود ندارد. نیروهای امنیتی بر یک محل مشکوک چند شلیک کردند، دیگر تشویشی وجود ندارد».

اما محمد جلال از سخنگویان این گروه گفته است که « دو فرد شرور از ساختمانی بالا رفتند و شروع به تیراندازی کردند. آن‌ها به سرعت توسط مجاهدین (طالبان) به یاری خداوند متعال از بین رفتند».

یک گروه نظامی مخالف طالبان موسوم به جبهه آزادگان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در کابل می گوید که طالبان برای تامین امنیت این محل چندین کیلومتر پست‌های ایست ایجاد کرده و از رفت و آمد مردم و خودروها جلوگیری می‌کنند.

طالبان این نشست را به نفع تحکیم وحدت ملی و ثبات خوانده اند ولی مخالفان آن‌ها به شمول نهادهای حقوق بشری، این نشست را نمایشی، بدون حضور زنان و با هدف کسب مشروعیت داخلی و بین‌المللی خوانده اند.




www.youtube.com/watch?v=1eiGKwhAYjs

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: