آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 تیر ماه 1401 = 30-06 2022

فیلم؛ چرا ارتش روسیه از جزیره "مارگ عقب‌ نشینی کرد؟

نیروهای روسی روز پنجشنبه پایگاه استراتژیک جزیره مار در دریای سیاه را رها کردند، این یک پیروزی بزرگ برای اوکراین بود که می‌تواند محاصره صادرات غلات روسیه را کاهش دهد که تهدیدی برای بدتر شدن عرضه جهانی غذا است.

ارتش اوکراین گفت که نیروهای روسی را پس از حمله گسترده یک شبه که تجهیزات شان را منهدم کرد، بیرون راند.

در همین حال، روسیه می‌گوید که تصمیم به عقب‌نشینی از این پایگاه را گرفته‌اند به‌عنوان یک «ژست حسن نیت» که نشان می‌دهد مسکو در تلاش‌های سازمان ملل برای باز کردن یک کریدور بشردوستانه که اجازه حمل غلات از بنادر اوکراین را می‌دهد مانعی ایجاد نمی‌کند.

بسیاری از کارشناسان این عقب‌نشینی را شگفت‌انگیز تلقی کرده‌اند. این جزیره اخیرا هدف حملات سنگین موشکی و گلوله‌باران توپخانه‌‌ای اوکراین بود.

تصاویر ماهواره‌ای دیروز از این جزیره، توده‌های دود را که به هوا برخاسته، نشان می‌دهد که نشان‌دهنده نوعی حمله توسط ارتش اوکراین بوده و احتمالاً پس از آن نیز ادامه یافته است. (فیلم زیر)

براساس گزارش‌ها کشتی‌های روسی که قصد داشتند تجهیزات نظامی را به این جزیره ببرند، اغلب هدف هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین و یا موشک‌های هدایت شونده لیزری قرار می‌گرفتند.

پیش‌بینی می‌شود که اوکراین اکنون تلاش کند تا دفاع موشکی خود را در جزیره مار قرار دهد و یک حائل اضافی برای ناوگان دریای سیاه روسیه و هواپیماها ایجاد کند.





www.youtube.com/watch?v=tpBmHzVfDD8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: