آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 10 تیر ماه 1401 = 01-07 2022

اسرائیل؛ آیا احتمال بازگشت نتانیاهو به قدرت وجود دارد؟

با انحلال پارلمان اسرائیل و برگزاری انتخابات زودهنگام از هم اکنون بحث تشکیل ائتلاف‌ها و نیز بازگشت احتمالی نتانیاهو به قدرت دوباره مطرح شده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده در اسرائیل بیانگر آن است که امکان بازگشت بنیامین نتانیاهو به جایگاه نخست وزیری وجود دارد چرا که احتمال دارد اردوگاه راستگرایان به رهبری وی 63 کرسی کنست را در اختیار بگیرد.

کانال 7 عبری زبان اسرائیل می‌گوید که نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که در صورت پیوستن فراکسیون «آیلیت شاکید»، وزیر داخلی اسرائیل به «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر سابق این کشور وی می تواند، ائتلافی متشکل از 63 نماینده «کنست» را تشکیل دهد.

بر اساس این گزارش، حزب یمینا در صورت ورود به رقابت‌های انتخاباتی به رهبری « آیلیت شاکید» به 5 کرسی کنست دست یافته علاوه بر آنکه وی تاکید داشته مخالفتی با مشارکت در ائتلاف دولتی به رهبری نتانیاهو نیز ندارد.

همچنین نتایج این نظرسنجی بیانگر آن است که احزاب لیکود 34، یش عتید 20، آبی – سفید 9، صهیونیسم مذهبی 9، شاس 8، یهودت هتوراه 7، لیست مشترک 6، کار 5، اسرائیل بیتنا 5، یمینا 5، تیکفا حداشا 4، میرتس 4 و لیست متحد 4 کرسی کنست آینده را آن خود می‌کنند.

حدود 10 روز پیش بود که «نفتالی بنت» نخست وزیر و «یائیر لاپید» وزیر خارجه در بیانیه‌ای مشترک گفتند همه راه‌ها برای ثبات‌ بخشیدن به ائتلافشان را که از یک سال پیش تشکیل شده بود امتحان کرده‌اند اما انحلال کنست و برگزاری انتخابات مجدد بهترین راه است.

این پنجمین انتخابات در اسرائیل در سه سال و نیم گذشته خواهد بود.

منابع نزدیک به نفتالی بنت به جروزالم‌پست گفته‌اند هدف لاپید و بنت برگزاری انتخابات بر اساس شرایط خودشان است تا مجبور نشوند به شرایط تحمیل‌شده از سوی نتانیاهو تن دهند.

بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: کابینه نفتالی بنت به شدت در مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی شکست خورده است.

نخست وزیر سابق اعلام کرده که قصد دارد یک کابینه ائتلافی گسترده تشکیل دهد.



موسی July 1, 2022 09:46 PM

اسرايیل در زمان اعلیحضرت یکی از بهترین دوستان ایران زمین بود شاه هم با اسرايیل رابطه دوستانه ای داشت و هم به فلسطینی ها هم کمکهای انساندوستانه و غذایی میکرد ما ایرانیان با یهودیان همیشه رابطه خوبی داشته ایم با اعراب اهم همیشه هم خو شده ایم و دوست بوده ایم این ملاها چونکه همشان از تخم فتنه زاده شده اند همه دنیا را به نام ایران با ایران به جان هم انداخته اند نتانیاهو اتفاقا دوست ایرانیان است درست مثل اکثر اسرايیلی ها که میدانند در کتاب تورات شان نام کورش کبیر آمده است که یهودیان را دوست میداشت امیدوارم که بزودی زود ولیعهد ما بازگردد و ایران پادشاهی پارلمانی ایران زمین را دوباره زنده کند ولیعهد را پاس بداریم که فقط اوست که میتواند ایرانمان را از دست ضحاکان ملای ریاکار نجات دهد، همه احزاب مانند کشور سوئد میتوانند در پارلمان پادشاهی باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: