آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 10 تیر ماه 1401 = 01-07 2022

فیلم؛ تخریب عامدانه مجسمه فردوسی تهران با "شستشو"

فیلم زیر: مجسمه میدان فردوسی در تهران، بر اثر شست‌وشوی نیمه‌تمام دورنگ باقی مانده است

خبرگزاری ایسنا تصاویری از مجسمه فردوسی در میدان فردوسی تهران منتشر کرده و نوشته است: این مجسمه پس از شست‌ و شو «دورنگ» شده و به صورت «تیره و روشن» درآمده است.

این خبرگزاری نوشت: «مسئولان وقت سازمان زیباسازی شهر تهران که سالانه برنامه‌های مرمتی و شست‌وشوی آثار شهری را در برنامه کاری خود دارد، تنها به تمیز کردن بخشی از مجسمه فردوسی بسنده کرده‌اند و با گذشت یک سال، شست‌وشوی مجسمه به طور کامل انجام نشده است.»

در واکنش به این خبر، معاون فرهنگی و هنر‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران اخبار منتشرشده در این زمینه را «شیطنت» توصیف کرده، اما درباره علت دورنگ شدن این مجسمه ۶۳ ساله توضیحی نداده است.

این در حالیست که یک مقام شورای شهر تهران در توییتر نوشت که این «آسیب»، به هر دلیلی که رخ داده،‌ «پذیرفتنی نیست» و شهرداری باید به سرعت این اثر «ارزشمند ملی» را مرمت کند.

فیلم زیر: تصاویر مجسمه پس از شستشو و گفت‌وگو با یک کارشناس مرمت آثار تاریخی





www.youtube.com/watch?v=KW6yl_v52R4

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



موسی July 1, 2022 09:31 PM

خدا پدر شاه و رضا شاه را بیامرزد که این مجسمه ها را ساختند یادگار برای ما ایرانیان گذاشتند یادم میاید چقدر مجسمه های زیبایی از رضاشاه و شاه داشتیم در شهرها شبها زمان شاه میرفتیم توی بلوار یکی آبجوی شمس و آرگو میزد یکی پپسی و همبرگر میزد یکی میرقصید یکی بلال و گردو میخرید با شادی میزد تو رگ یکی میخندید یکی منیژوپ میپوشید یکی بی ریا میرفت روزه میگرفت الان باید یک دست بشیم اگر میخواهیم ایران زمین و این مجسمه ها و شادی و رفاه را دوباره برگردانیم تنها راه برگشت به شاهنشاهی پارلمانی است و بس با رهبری ولیعهد مهربان مان فقط شاهنشاه میتواند تاریخ و مجسمه هایمان را برایمان زنده کند و اقتصادمان را با آمریکا و اروپا و کل دنیا و اسرايیل و اعراب آشتی دهد، درست مثل زمان اعلیحضرت که گل و بلبل بود، حجابی در کار نبود و زنان و مردان شاد بودند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: