آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 تیر ماه 1401 = 02-07 2022

یک کارشناس داخلی اقتصاد: اگر برجام به شکست برسد

یک کارشناس اقتصادی در ایران به تبعات ناشی از انتشار احتمالی اخبار منفی از سمت مذاکرات برجام اشاره کرد و در این باره گفت: اگر این بار هم همانند دفعات قبل برجام با بن بست‌هایی روبه‌رو شود و یا خبر منفی به ایران برسد، اقتصاد با دشواری‌های بسیاری مواجه خواهد شد این در حالی است که اکنون آستانه تحمل مردم بسیار شکننده شده و این مسئله می‌تواند وضعیت را بدتر کند.

به گزارش اقتنصاد 24، ابراهیم نکو گفت: مردم در سال‌های اخیر با سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری روبه‌رو بوده‌اند و در صورت بن بست رسیدن مذاکرات برجام گذراندن معیشت برای آن‌ها سخت‌تر خواهد شد. چرا که در صورت عدم احیای مذاکرات تحریم‌ها بیشتر می‌شود، همچنین نگرانی‌ها در حوزه کسب و کار، بازار‌های اقتصادی و معیشت مردم بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: موضوع به نتیجه نرسیدن برجام بسیار حساس و نگران‌کننده بوده و ما اگر نتوانیم به نتایج دلخواه در مذاکرات برسیم باید فاتحه بسیاری از مسائل را در اقتصاد خوانده شده بدانیم و منتظر عواقب سختی در سال جاری باشیم.

این در حالیست که یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفته: زمان طلایی، نقره‌ای و برنزی احیای برجام را از دست دادیم.

محمدجواد حق‌شناس گفت: ابتدای دولت بایدن بهترین فرصت برای طرف ایرانی بود. اما در آن ایام متأسفانه اقدامی نشد و عملا ما زمان طلایی برای احیای برجام را در یکی از پراشتباه ترین تصمیم گیری های سیاسی از دست دادیم.

وی افزود: شش ماهه نخست دولت آقای رئیسی زمان نقره‌ای برای احیای برجام بود اما شاهد تعلل، روزمرگی، سردرگمی و بی تصمیمی جدی درباره این موضوع بودیم و عملا این دوره را هم از دست دادیم. نهایتا وارد زمان برنزی برای احیای برجام شدیم اما چون از زمستان سال گذشته روز به روز فضا و فرصت از اختیار دولت خارج شد، عملا به پایان زمان برنزی برای احیای برجام رسیدیم و چیزی از آن باقی نمانده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در این دوره هم به نظر می رسد دارد تاریخ تکرار می شود و عملا ما شاهد یک بلاتکلیفی و بی تصمیمی در اوج بحران های اقتصادی و اجتماعی هستیم. اگر نخواهیم از فرصت کنونی برای احیای برجام استفاده درست کنیم مطمئنا فردا دیر خواهد بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: