آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 تیر ماه 1401 = 02-07 2022

ایران؛ بازداشت سه نفر به دلیل تجویز داروی سقط جنین

خبرگزاری هرانا – روابط عمومی سازمان اطلاعات سپاه از شناسایی و بازداشت سه تن به دلیل تجویز داروهای سقط جنین در شهر بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تابناک، طی روز‌های اخیر، سه نفر توسط سازمان اطلاعات سپاه در شهر بیرجند بازداشت شدند.

روابط عمومی سازمان اطلاعات سپاه در استان خراسان جنوبی در این خصوص مدعی شد: “این افراد با تبلیغ در صفحات اینستاگرامی به نام پزشکان قلابی، اقدام به تجویز دارو‌های سقط جنین می‌کردند.”

وی ادعا کرد: “این افراد که دارو‌ها‌ی غیرمجاز را با ۲۰ برابر قیمت به مردم می‌فروختند فاقد هرگونه سواد پزشکی و تخصص در این زمینه بودند. آنها تاکنون به انجام چندین مورد سقط جنین اعتراف کرده و به عوارض خطرناک و جبران ناپذیر این دارو‌ها اذعان داشتند”.

پیشتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با وجود مخالفت کارشناسان، «طرح جوانی جمعیت» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور، ابلاغ کرد. در این طرح مواردی از جمله ممنوعیت توزیع رایگان و یارانه‌ای اقلام پیشگیری از بارداری در مراکز بهداشت و داروخانه‌ها، حذف غربالگری و سخت تر کردن سقط جنین و تعلق گرفتن وام به افرادی که در سنین پایین ازدواج می کنند، مطرح شده است.

پیشتر نیز روزنامه شرق در گزارشی از افزایش آمار سقط جنین پس از تصویب قانون موسوم به “حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” توسط مجلس خبر داده بود.

ایجاد محدودیت برای ارائه لوازم پیشگیری از بارداری، توقف ارائه رایگان لوازم پیشگیری و سختگیری مضاعف در سقط جنین نه تنها ناقض حق زنان بر بدن است بلکه، از سویی موجب افزایش سقط جنین در مراکز زیرزمینی و به خطر افتادن سلامت و جان زنان شده و از طرف دیگر باعث افزایش شیوع بیماری های مقاربتی و در مواردی افزایش شیوع سرطان در اندام هام جنسی میشود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: