آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 تیر ماه 1401 = 02-07 2022

ایران؛ گشت ارشاد آقایان هم رسید؛ کراوات و.. ممنوع!

گشت ارشاد آقایان هم رسید؛ کراوات، پاپیون، تی‌شرت، زیورآلات و شلوار‌های زاپ‌دار ممنوع!

هفته سوم خردادماه بود که «قرارگاه ۲۱ تیر» به صورت رسمی در خراسان رضوی آغاز به کار کرد. قرارگاهی که با ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب به دستگاه‌ها و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها بنا دارد تا بیست و یکم تیر ماه که روز عفاف و حجاب است، طبق آنچه در متن مکتوب طرح ذکر شده، «بهبود وضعیت حجاب و عفاف در دستگاه‌ها» را پیگیری کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آنچه در متن قرارگاه ۲۱ تیر ذکر شده، عفاف به عفاف در نگاه، عفاف در گفتار، عفاف در حرکات و سکنات، عفاف در معاشرت، عفاف در پاکدامنی و عفاف در پوشش تقسیم‌بندی می‌شود و حجاب هم برای خانم‌ها شامل ویژگی‌هایی در چادر و مقنعه، مانتو، شلوار، جوراب، کفش و رنگ لباس است. از نگاه این قرارگاه در حجاب و پوشش آقایان هم از کروات، پاپیون و سایر نمادهای غربی، تی‌شرت، پیراهن تنگ و کوتاه، لباس‌های بدن‌نما و وصله‌دار، طلا و زیورآلات، شلوارهای زاپ‌دار و... نباید استفاده شود.

این طرح همچنین برخی ویژگی‌های مشترک هم برای زنان و مردان برشمرده است؛ عدم استفاده از عکس‌های غیرمجاز و بدون پوشش اسلامی در فضای مجازی به‌ عنوان عکس پروفایل، خودداری از به کارگیری بانوان در پست و محل‌های سازمانی ویژه آقایان و برعکس، به کارگیری منشی و یا مسئول دفتر مرد برای مدیران مرد و زن برای مدیران زن و... از مهم‌ترین ویژگی‌های مشترک است.

همچنین در تبصره‌ای ذکر شده که به کارگیری منشی زن بدحجاب تخلف مضاعف محسوب می‌شود.بیش از ۲ هفته از آغاز به کار این قرارگاه در خراسان رضوی می‌گذرد و درباره پیشرفت اجرایی این طرح پاسخ به برخی ابهامات و انتقادها با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان گفت‌وگو کرده‌ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در پاسخ به سوالی درباره روند اجرایی و گستره جغرافیایی و عملیاتی این طرح بیان کرد: همه مکان‌ها از جمله درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، دفاتر پیشخوان دولت و... مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی درباره انتشار تصویری در فضای مجازی که در توضیح آن نوشته شده بود ناظران امر به معروف در حال بررسی لاک دست خانم‌ها هستند، عنوان کرد: شاخص‌هایی که مورد بررسی قرار می‌گیرد در متن ابلاغ شده به دستگاه‌ها وجود دارد؛ مواردی مانند تنگی یا گشادی لباس، اندازه لباس، کفش پاشنه بلند و ... لاک را به طور مشخص در این موارد دقت نکردم اما هر آن چیزی که از یک کارمند زن مسلمان ایرانی بازخورد منفی بسازد، در این شاخص‌ها قرار می‌گیرد.

رضایی با اشاره به بررسی پوشش مردان گفت: در حوزه آقایان هم گزارش‌های تخلف وجود دارد که البته تعداد کمتری داشته‌اند. از جمله این گزارش‌ها پوشیدن شلوار زاپ‌دار بوده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره بررسی مجرد یا متاهل بودن افراد اضافه کرد: وضعیت تاهل و تجرد افراد بررسی نمی‌شود و قرارگاه ۲۱ تیر و ناظران این ستاد به این مسائل کاری ندارند.



موسی July 2, 2022 07:32 PM

چه کسی به این محتجرین قرون وسطی تاریخ اجازه داده است قانون وضع کنند و ۴۳ سال حجاب تحجری و نکبت زا را در سرزمین شاهان بگسترند وای بر ما که هجوم عمر در جنگ قادسیه ۱۴۰۰ سال پیش را مجددا ۴۳ سال است میبینیم وای بر ما که در عصر تکنولوژی و تمدن شاهد کور نظرانی هستیم که عقده شان را بر روی ملت شاه پرست خالی میکنند و کراوات ها را نیز میخواهند در بیاورند، اما که ایران زمین مهد رقص و موسیقی و طرب و شراب و بزم و مد و خوشی بوده ملتی که با اندیشه زرتشتی و میتراییسم آزادی پرورش هم بر یونانیان ۲۲۰۰ سال قبل هم بر اعراب ۱۴۰۰ سال پیش و هم بر مغولان ۷۰۰ سال پیش پیروز شد و حال چه برسد به ملای شپشو که فکر میکند میتواند به ملت شاهانی از جمله کوروش و داریوش و اشکان و ساسان و نادر و رضا شاه فايق آید و برای این ملت نسخه بپیچد ملا میترسد چونکه تاریخ مصرفشان گذشته

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزون دوگانه July 3, 2022 07:35 AM

مزون دوگانه مفتخراست که از مدهای تابستانه خود رونمائی کند
طرح های جدید ما شامل لباسهای دو رو است که از یک طرف شیک و اروپائی و اگر پشت و رو کنید یک لباس بچه هیاتی ناب میشود
درضمن برای پوشش عطر غربی هم اسپری عرق بدن اسماعیل کچل وارد شد تا بوی بدن را در یک لحظه از ادکلن به بوی تند و زننده ی یک بسیجی متعهد تبدیل کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانیان July 3, 2022 08:56 AM

اشغال های کثیف فقط گروه هایی تشکیل میدهند که منبع درآمدی برای خودشان باشد بودجه فراوان بگیرند و سبب آزار مردم شوند بی شرافت ها برای بهبود وضع مردم کاری نمیکنند خاک بر سر آن وطن فروشانی که به انواع حقه بازی از اینها دفاع میکند و جلوی اپوزسیون برانداز سنگ اندازی و کار شکنی میکند تا این جانیان تاریخ ایران همچنان ادمکشی کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: