آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 تیر ماه 1401 = 04-07 2022

پاسدار گمنامی که معاون سیاسی وزیر کشور شد کیست؟

روز گذشته پاسدار احمد وحیدی، وزیر کشور دولت رئیسی در حکمی «محمدرضا غلامرضا» را به‌عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب کرد؛ اما این فرد گمنام کیست و چه سوابقی دارد؟

به‌گزارش انصاف نیوز، پس از اعلام خبر این انتصاب برخی چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای از اینکه فردی که هیچ سابقه‌ای از فعالیت‌های او در دسترس نیست معاون سیاسی وزیر کشور شده ابراز تعجب کرده و گروهی نیز حدس‌هایی پیرامون سابقه‌ی امنیتی «محمدرضا غلامرضا» مطرح کردند.

روزنامه‌ی ایران، ارگان رسانه‌ای دولت، در خبری پیرامون این انتصاب نوشته است «همرزم حاج قاسم معاون سیاسی وزارت کشور شد».

بنا بر آنچه این روزنامه از سوابق محمدرضا غلامرضا نوشته، معاون سیاسی جدید وزارت کشور در کارنامه‌ی کاری خود سِمَت‌هایی مانند معاونت نیروی قدس سپاه پاسداران در دوران فرماندهی سردار شهید قاسم سلیمانی، معاونت وزیر اطلاعات، ریاست سازمان اطلاعات تهران و… را بر عهده داشته است.

عبداله عبدی (فعال رسانه‌ای) در این باره نوشت: دیروز در اقدامی ناگهانی یک چهره نظامی - امنیتی دیگر به بدنه دولت انتقال یافت.

جابجایی تکه‌های پازل امنیتی در ماههای اخیر نشان از آرایش همه جانبه امنیتی - اطلاعاتی و احیانا نظامی در کشور دارد.

«محمدرضا غلامرضا» که سابقه شفافی علنی نداشت ظاهرا پیشتر معاون قاسم سلیمانی در نیروی قدس سپاه بوده و همچنین در سطح معاونت وزیر اطلاعات و اداره سازمان اطلاعات استان تهران را بر نیز عهده داشته که می‌توان او را چهره شش دانگ امنیتی و اطلاعاتی محسوب کرد که اینک برای تکمیل پاذل امنیتی چهره علنی به خود گرفت.

آیا انتصاب چنین شخصی با این شیوه انتصاب ناگهانی پیام روشنی به امنیتی کردن بیشتر فضای سیاسی کشور است؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: