آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 تیر ماه 1401 = 06-07 2022

فیلم؛ به خاطر اظهار نظر در باره اسلام سرش را بریدند

انورالحق جبارخیل، فیلسوف خودخوانده افغانستانی، به روز سه شنبه ۱۴ سرطان/۵ ژوییه از سوی افراد ناشناس سربریده شد. (فیلم زیر)

به گزارش رادیو فرانسه، منابع مردمی و نیز برخی از رسانه های محلی گزارش داده اند که جسد بی سر جبارخیل حوالی شام روز گذشته در منطقه «ارزان قیمت» شهر کابل پیدا شده است.

گفته شده که او سه روز پیش از سوی افراد ناشناس ربوده شده بود.

اینکه جبارخیل از سوی چه کسی به گونه بی رحمانه به قتل رسیده مشخص نیست و تاکنون طالبان نیز در این مورد چیزی نگفته اند.

همچنین ادعاهایی وجود دارد که به دلیل سخنان پسین و نامتعارف انورالحق جبارخیل در مورد اسلام، طالبان که تعبیر افراطی از اسلام و دین دارند، عامل قتل او باشد.

انورالحق امرخیل، خود را فیلسوف می خواند و در موارد مختلف از اسلام گرفته تا بلایای طبیعی در رسانه ها به ویژه در برنامه های یوتیوب یوتیوبران حاضر می شد و نظر می داد که در خیلی از موارد مورد سخنان نامتعارف او مورد تمسخر و انتقاد شهروندان افغانستان قرار می گرفت.

او در بیشتر برنامه ها خود را «یگانه فیلسوف و مومن جهان» می خواند و ادعا می کرد که زنان متعددی که دارد بنابر همین ویژه گی، همه از او درخواست ازدواج کرده اند.

همچنین گفته شده که جبارخیل گرفتار نوعی بیماری روانی نیز بود که دلیل بیشتر سخنان نامتعارف او این مساله گفته شده است. انورالحق جبارخیل به دلیل گفتن سخنان نامتعارف به ستاره یوتیوبران تبدیل شده بود و یوتیوبران افغانستانی علاقه خاصی برای مصاحبه با او داشتند.

پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، به نظر می رسد که سطح تحمل پذیری و شنیدن دیدگاه های مخالف در افغانستان به حد اقل خود تنزل پیدا کرده، چنانچه حذف مخالفان و کسانی که دیدگاه مشابه ندارند، این روزها زیاد رایج شده است. عامل بیشتر چنین حذف ها و سرکوب ها نیز طالبان هستند که برای جا انداختن حکومت شان، راه زور و اجبار را در پیش گرفته اند.




www.youtube.com/watch?v=HtApMuoqcvk

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



اردلان July 6, 2022 01:54 PM

اسلام خطرناکترین دینی ست که با خیانت و نیرنگ و پس از آن با شمشیر وارد ایران شد اما در آخر با تدبیر از ایران بیرون رانده خواهد شد
برای رسیدن به چنین وضعیتی نیاز به زمان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: