آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 تیر ماه 1401 = 06-07 2022

تعیین سرنوشت یک متهم دیگر با برگزاری مراسم قسامه

قسامه یکی از ضعیف‌ترین راه‌های اثبات قتل، جراحات و صدمات بر اعضاء بدن است که با وجود لوث (عبارت از ظن قاضی به راستگویی مدعی است) قابل اجرا است.

خبرگزاری هرانا – سرنوشت یک متهم در تهران با اجرای مراسم قسامه مشخص خواهد شد. شعبه ۱۰ دادگاه کیفری ۱ استان تهران به دلیل نبود ادله و شواهد کافی در پرونده این متهم، تصمیم گیری در خصوص پرونده وی را با اجرای مراسم قسامه برگزار کرد. قسامه یکی از ضعیف‌ترین راه‌های اثبات قتل، جراحات و صدمات بر اعضاء بدن است که با وجود لوث (عبارت از ظن قاضی به راستگویی مدعی است) قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، سرنوشت یک متهم در تهران با اجرای مراسم قسامه مشخص خواهد شد.

براساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۹ به دنبال وقوع درگیری دسته جمعی در جاده جاجرود آغاز شد. شواهد نشان میداد درگیری دنباله دار از لواسان شروع و به جاجرود کشیده شده است. در آن درگیری مرد ۳۵ ساله ای به نام امید از ناحیه چشم مجروح و به بیمارستان منتقل شد. اما شدت جراحات به حدی بود که چشم راست امید تخلیه شد .

امید پس از ترخیص از بیمارستان از مرد ۴۰ ساله ای به نام یزدان شکایت و او را به عنوان عامل کور کردن چشمش معرفی کرد.

وی گفت: ما هر دو در جاده لواسان جگرکی داریم. آن روز سر مشتری با برادر یزدان درگیر شدم . اما درگیری با وساطت چند نفر از شاهدان پایان یافت و من به سمت جاده جاجرود حرکت کردم .اما درگیری ادامه داشت. این بار یزدان و برادرش مرا تعقیب کردند و در جاده جاجرود درگیری دسته جمعی بار دیگر شروع شد.در آن دعوا چند نفر از دوستان من و یزدان هم حضور داشتند‌.یزدان با قمه به سمت من حمله ور شد و به چشمم ضربه زد که موجب نابینایی چشم راستم شد. با این شکایت یزدان ردیابی و بازداشت شد اما مدعی شد که در آن درگیری قمه نداشته است.

وی در حالی پای میز محاکمه ایستاد که جرمش را منکر شد.

در پایان آن جلسهریال قضات دادگاه با توجه به مدرک های موجود در پرونده، آن را لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند.

به این ترتیب امید سه شاهد را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کرد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد امید در جایگاه شاکی ایستاد و گفت: دو سال است چشم راستم نابینا و روزگارم سیاه شده است. کارم را از دست داده‌ام و زندگی ام در آستانه فروپاشی است.من شک ندارم عامل کوری چشمانم یزدان است.اما او به دروغ انکار می کند و ادعای بی گناهی دارد.من حالا سه نفر شاهد را به دادگاه آورده ام تا قسم بخورد یزدان مرا کور کرده است .من به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستم و برای یزدان درخواست قصاص چشم دارم.

وقتی متهم در جایگاه ویژه‌ایستاد جرمش را انکار کرد و گفت : من و امید سالهاست با هم همکار هستیم. و هر دو کنار جاده جگرکی داریم. قبول دارم آن روز من و برادرم با امید درگیر شدیم. اما من در آن درگیری قمه در دست نداشتم و ضربه‌ای به چشم امید نزدم. ممکن است افراد دیگری که در دعوا حضور داشتند ضربه را به چشم امید زده باشند. او به اشتباه مرا معرفی کرده و من بی گناه هستم.

سپس سه شاهدی که شاکی به دادگاه معرفی کرده بود یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند و با ادای سوگند، قسم خوردند یزدان عامل کور کردن چشم امید است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: