آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 16 تیر ماه 1401 = 07-07 2022

نامه نرگس محمدی به گزارشگر سازمان ملل: وضعیت وخیم

نامه نرگس محمدی به جاوید رحمان: وضعیت حقوق بشر در ایران وخیم است

نرگس محمدی، سخنگو و نایب رئیس زندانی کانون مدافعان حقوق بشر، روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، وضعیت حقوق بشر در ایران را «وخیم» توصیف کرد.

این فعال مدنی زندانی خطاب به جاوید رحمان نوشته بیش از ۷۵ روز است که شماری از فرهنگیان و فعالان حقوق معلمان در بندهای امنیتی تحت فشار هستند و همزمان شماری از فعالان کارگری نیز در سلول انفرادی محبوس‌اند که این به معنای «سرکوب آشکار» دو تشکل‌ صنفی تاثیرگذار است.

نرگس محمدی با اشاره به اینکه حبس در سلول انفرادی و محرومیت از تماس با خانواده از مصادیق بارز «شکنجه سفید» علیه فعالان مدنی است، از جاوید رحمان خواسته است که اقدامات موثری در این زمینه انجام دهد.

طی ماه‌های اخیر با افزایش اعتراض‌های صنفی و معیشتی از سوی معلمان و کارگران، شماری از فعالان صنفی بازداشت شده‌اند و در زندان به سر می‌برند.

نرگس محمدی در نامه خود نوشته است «سرکوب نهادهای مستقل مدنی یکی از اهداف جمهوری اسلامی به منظور فروپاشی جامعه مدنی و تأخیر یا جلوگیری از دستیابی مردم به دموکراسی است که این اقدام از موارد نقض حقوق بشر به شمار می‌رود.»

این فعال حقوق بشر در نامه خود همچنین تاکید کرده که جنبش‌های اعتراضی و مبارزات مدنی مردم ایران با هدف گذار دموکراتیک از استبداد مذهبی است و این مبارزات به توانمندسازی مردم از طریق سازمان‌یابی جامعه مدنی نیاز دارد.

وی از جاوید رحمان خواسته است با تحت فشارگذاشتن جمهوری اسلامی، مانع سرکوب نهادهای مدنی مستقل شود و از طريق مكانيسم‌های بين‌المللی از نهادهای مدنی و فعالان این عرصه تا تحقق دموکراسی در ایران حمایت کند.

نرگس محمدی این نامه را در شرایطی نوشته است که در زندان زنان قرچک محکومیت حبس خود را می‌گذراند.

این فعال مدنی در دو پرونده اخیرش به ۱۰ سال زندان، ۱۵۴ ضربه شلاق و ممنوعیت فعالیت در احزاب سیاسی و شبکه‌های اجتماعی محکوم شده است.

نرگس محمدی پیشتر نیز در پرونده‌ای دیگر به ۱۶ سال حبس محکوم شده بود که پس از تحمل هشت سال از این حبس، مهرماه سال ۱۳۹۹ از زندان آزاد شد.

صدای آمریکا




kiani July 8, 2022 07:12 AM

چه کسی بهتر و لایق تر از این بانو، برای رئیس جمهوری در فردای ایران آزاد؟ حتی اگر مردم حکومت پادشاهی رو انتخاب بکنند، دو بانو در ردۀ اول قرار دارند و از لحاظ مبارزه با حکومت جهل اسلامی، هیچکس به گرد پای اونها هم نمیرسه، نرگس محمدی و نسرین ستوده

گزارش یا اعتراض به این نظر


موسی July 8, 2022 06:59 PM

سازمان ملل بی بو و بی خاصیت شده است وگرنه سفارتهای این امل های تازه بدوران رسیده مریض روانی را میبست که دین داعشی شان را با تروریست شایع نکنند، زندانیان سیاسی خانواده نیز دارند که میتوانند جگر نرگس محمدی و نسرین ستوده را داشته باشند و آنها هم نامه بنویسند و جلوی زندانهای ایران جمع شوند تا کاری انجام شود، بنظر میرسد که در زندانهای ایران ۱۰۰ هزارنفر بیگناه زندانی هستند که اگر هر زندانی ده دوست دار داشته باشد کافی است زیرا یک میلیون میشوند و قدرت سپاه به تظاهرات صلح آمیز نشستن بر روی زمین آنها نخواهد رسید، همه باید یک شعار واحد داشته باشند که زندانی سیاسی آزاد باید گردد، رضا شاه روحت شاد، ولیعهد ولیعهد بیا ما را نجات ده، درود بر نرگش محمدی و نسرین ستوده و انشالله روزی در حکومت پادشاهی پارلمانی از ارکان باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: