آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 تیر ماه 1401 = 11-07 2022

خودکشی یک زندانی دیگر محکوم به اعدام در ایران

خبرگزاری هرانا – روز شنبه ۱۸ تیرماه، یک زندانی محکوم به اعدام در سلول های انفرادی زندان قزل حصار کرج، از طریق مصرف قرص دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد. این زندانی صبح روز حادثه به دلایل نامعلومی به سلول انفرادی تنبیهی این زندان منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱، یک زندانی محکوم به اعدام در سالن ۳، واحد ۲ زندان قزل حصار کرج، از طریق مصرف قرص دست به خودکشی زد و جان باخت.

هرانا هویت این زندانی را مسعود خیرآبادی احراز شده است.
این زندانی از بابت جرایم مواد مخدر توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود. به گفته منابع نزدیک به این زندانی او در ایام زندان جزو انتظامات سالن محل نگهداری خود بود.

این زندانی به دلایل نامعلومی با دستور شورای انضباطی زندان ساعت ۱۰ صبح روز شنبه به بند دربسته (سلولهای انفرادی) واحد ۲ زندان قزلحصار منتقل شده بود. ساعت ۴ بعد از ظهر همان روز پیکر بی جان او توسط مسئولین زندان پیدا شد.

پیشتر هرانا طی گزارشی به مشکلات زندانیان محبوس در واحد ۲ زندان قزل حصار کرج پرداخته بود. زندانیان محبوس در این واحد با مشکلات بسیاری از جمله تراکم بالای جمعیت زندانیان، فقدان سیستم تهویه و سرمایش و همچنین عدم رسیدگی پزشکی روبرو هستند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: