آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 تیر ماه 1401 = 11-07 2022

اعتراض به مذاکرات محرمانه باند امام‌صادقی‌ها با بایدن

فریدون عباسی، نماینده مجلس ولایت و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی خواستار دسترسی مجلس به متن مذاکرات احیای برجام شده و گفت: «اکنون عملا مذاکره ای انجام نمی‌شود و مطلب جدیدی بر روی میز نیست. از سوی دیگر ما نیز به عنوان نماینده مجلس دسترسی به متن مذاکرات نداریم».

وی به خبرگزاری ایسنا گفت که «علاقه دارم بدانم که اقای باقری در مذاکرات چه می گوید و طرف مقابل نیز چه پاسخی می دهد. متن مکتوب باید در اختیار ما باشد تا بتوانیم بخوانیم و تجزیه و تحلیل کنیم.»

عضو کمیسیون انرژی مجلس ولایت گفته است «تاکنون متن مکتوبی در اختیار ما قرار نگرفته است تا ببینیم اگر دو ساعت مذاکرات صورت گرفته، نتیجه آن چه بوده است».

مذاکرات حکومت ایران و آمریکا که از بهار سال گذشته خورشیدی آغاز شده بود، همچنان به نتیجه نرسیده است و آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم دو کشور در هفته گذشته در قطر بی‌نتیجه پایان یافت.

مذاکرات دو روزه در دوحه نیز بدون دستیابی به نتیجه مشخصی هفته گذشته پایان یافت. ایران در مذاکرات فعلی خواستار خارج کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا و گرفتن تضمین از ایالات متحده برای باقی مانده در توافق هسته ای برجام در صورت احیای آن است.

آمریکا اعلام کرده، موضوع سپاه پاسداران ارتباطی با توافق برجام ندارد و گفته نمی‌تواند درباره باقی ماندن دولت‌های بعدی ایالات متحده در این توافق از جانب آنها تعهد دهد.

گزارش های رسمی حاکی از آن است که حکومت ایران پیشنهاد داده به جای خارج کردن نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی، قرارگاه سازندگی خاتم بازوی اقتصادی آن از تحریم ها خارج شود.

به گزارش بی بی سی، روز گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست نوشت، در صورت عدم بازگشت جمهوری اسلامی ایران به برجام فشار «دیپلماتیک و اقتصادی» بر این کشور ادامه خواهد داشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: