آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 تیر ماه 1401 = 18-07 2022

صد ضربه شلاق برای مادر دادخواه یکی از جان باختگان

محبوبه رمضانی، مادر پژمان قلی‌پور از جان‌باختگان آبان ۹۸ به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شد.

پیمان قلی‌پور، برادر پژمان قلی‌پور این خبر را در حساب کاربری خود در اینستاگرام اعلام کرد و گفت که حکم مادرش احتمالا با کمپین اعتراض به حجاب اجباری که روز ۲۱ تیر برگزار شد، مرتبط است.

آقای قلی‌پور در اینستاگرام خود نوشت: «اینکه مادرم را دقیقا روز قبل این کمپین بازداشت کردند، می‌تواند مرتبط باشد و ظاهرا آن روز بالاخره بهانه‌ای که مدتها بود دنبالش بودند را پیدا کردند».

او در بخش دیگری از نوشته خود تنها جرم مادرش را «دادخواهی» عنوان کرد و گفت: «بیشترین دلیلی که باعث می‌شود این‌ها از او]مادرش[ بترسند این است که حقیقت را فریاد می‌زند. از او می‌ترسند چون عکس پژمان را یک دقیقه زمین نمی‌گذارد».

شماری از اعضای جان‌باختگان آبان ۹۸ روز دوشنبه، ۲۰ تیر به طور هم‌زمان با یورش نیروهای امنیتی به خانه‌هایشان بازداشت شدند.

دلیل بازداشت و اتهامات آن‌ها تاکنون به طور رسمی اعلام نشده است، اما خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه در واکنش به این موج بازداشت به نقل از یک «منبع آگاه» بازداشت اعضای خانواده‌های دادخواه ۹۸ را «دریافت پول از یک رابط مالی خارجی برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور» عنوان کرده بود.

درباره وضعیت دیگر اعضای بازداشت‌شده خانواده‌های دادخواه و احکام صادرشده احتمالی در مورد آن‌ها تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است.

بازداشت و آزار و اذیت خانواده جان‌باختگان آبان ۹۸ پیش از این نیز سابقه دارد و شماری از آن‌ها بارها بازداشت شده و با احضار به مراجع امنیتی تهدید شده‌اند.

اعتراضات آبان ۹۸ که در ابتدا واکنشی به گران شدن ناگهانی قیمت بنزین بود، به‌سرعت گسترش یافت و با تغییر جهت، حکومت جمهوری اسلامی را نشانه گرفت. این اعتراض‌ها به‌سرعت با ورود نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت کشیده شد.

سازمان حقوق بشر ایران تاکنون کشته شدن ۳۲۴ شهروند از جمله ۱۴ کودک را در این اعتراض‌ها تایید کرده است، اما خبرگزاری رویتزر شمار واقعی جان‌باختگان این اعتراض‌ها را حدود ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده بود. رادیو فردا




خسرو July 18, 2022 10:35 AM

خاک بر سر حکومتی که به بدن یک بانو، یک زن و یک مادر شلاق میزند خامنه ای کثافت ننگ بر تو تو یک هیولای خونخواری ولی بزودی حسابت کف دستت گذاشته خواهد شد ای قاتل نوکر بیگانه
بدبخت ها زن را هم شلاق میزنند ؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


kiani July 18, 2022 10:41 AM

همینجور دارن به این و اون، حکم شلاق میدن و مردم رو شلاق میزنن، با اینحال صدای کسی در نمیاد، چه در داخل کشور و چه در خارج مردم در کشور، چهل ساله به شلاق عادت کردن فلسفۀ مارکس به علل گوناگون در کشورها قابل اجرا نیست ولی او درست گفت که دین، افیون ملت هاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: