آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 مرداد ماه 1401 = 27-07 2022

جنون اعدام در جمهوری اسلامی دوباره شدت گرفته است

سازمان عفو بین‌الملل و بنیاد عبدالرحمن برومند با صدور بیانیه‌ای، در مورد افزایش هولناک اعدام در ایران هشدار دادند. طی نیمۀ اول سال ۲٠۲۲ شمار اعدام‌ها به وضوح افزایش داشته است.

در بیانیۀ دو سازمان مدافع حقوق بشر که روز چهارشنبه ۲۷ ژوئیه منتشر شد، آمده است که در شش ماه نخست سال جاری میلادی بیش از ۲۵٠ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

در بیانیۀ دو سازمان مدافع حقوق بشر که روز چهارشنبه ۲۷ ژوئیه منتشر شد، آمده است که در شش ماه نخست سال جاری میلادی بیش از ۲۵٠ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

به گفتۀ خانم دیانا الطحاوی مسئول بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی عفو بین‌الملل، "در نیمۀ اول سال جاری، جمهوری اسلامی به طور متوسط دست کم یک نفر را در روز اعدام کرده است".

به گفتۀ وی دولت ایران "آدم‌کشی در مقیاس گسترده را در سطح کشور" ادامه می‌دهد.

رویا برومند، مدیر اجرایی بنیاد عبدالرحمن برومند نیز می‌گوید که او‌ج‌گیری شمار اعدام‌ها یکبار دیگر نشان می‌دهد که ایران در این مورد با سایر کشورهای جهان فاصلۀ زیادی دارد. او یادآوری می‌کند که ۱۴۴ کشور در عمل حکم اعدام را کنار گذاشته‌اند.

هر دو سازمان هشدار می‌دهند که اگر اعدام‌ها با همین سرعت جنون‌آمیز پیش برود، شمار اعدام‌ها در سال جاری از سال ۲۰۲۱ نیز فراتر خواهد رفت. سال گذشته ۳۱۴ نفر در ایران اعدام شده بودند.

بیانیه عفو بین‌الملل و بنیاد عبدالرحمن برومند به اجرای دوبارۀ احکام اعدام در ملاء عام نیز اشاره می‌کند و می‌گوید که اخیرا یک نفر در استان فارس به این شکل اعدام شده است.

بیانیه همچنین به افزایش احکام اعدام در پرونده‌های قاچاق مواد مخدر می‌پردازد. طبق گزارش عفو بین‌الملل حداقل ۶۵ نفر از اعدام‌شدگان در سال جاری میلادی بلوچ بوده‌اند. ۳۸ نفر از این عده، به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام شده‌اند. رادیو فرانسه




خسرو July 27, 2022 07:44 PM

جنون اعدام و ریش کثیف امام خمینی و بوی گند عرق لباس سپاهی
این ماشین اعدام را باید متوقف کرد
اتحاد تمام مخالفین جمهوری اسلامی از هر طیفی ضروری است همه باید حول پرچم زیبای شیر و خورشید و به نام وطنمان ایران متحد شویم
اتحاد مخالفین میتواند این جنون اعدام را پایان دهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: