آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 مرداد ماه 1401 = 27-07 2022

کارت اعتباری روسی "میر" در ایران فعال خواهد شد؟

خبرگزاری ریانووستی روسیه اعلام کرد از این پس در ایران، پرداخت‌ با کارت‌های روسی «میر» که جایگزین ویزا و مستر کارت هستند، امکان‌پذیر خواهد بود.

کارت اعتباری میر که در زبان روسی یه معنای «صلح» و «جهان» است، به تازگی در کره جنوبی و کوبا نیز آغاز به کار کرده است.

این کارت در چندین کشور دارای جاذبه گردشگری برای روس‌ها، همچون ترکیه و ویتنام، و همچنین برخی از جمهوری‌های شوروی سابق استفاده می‌شود.

گسترش حوزه فعالیت این کارت از آن رو برای مسکو و تهران مهم است که به دلیل تحریم‌های شدید ایالات متحده و اتحادیه اروپا، دسترسی ایران و روسیه به بخش‌های کلیدی زیرساخت مالی جهانی مسدود شده است.

از ۲۴ فوریه سال جاری میلادی، چندین بانک روسی از سیستم سوئیفت مستقر در بلژیک خارج شده‌اند.

ایران و روسیه همچنین در حال برنامهریزی برای ایجاد رقیبی برای سرویس پیام‌رسانی پرداخت سوئیفت هستند که زیربنای پرداخت های فرامرزی در سراسر اقتصاد جهانی است.

سایت خبری اسپوتنیک نیز روز چهارشنبه پنجم مرداد به نقل از مهدی صفری، معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه ایران در امور اقتصادی نوشت که «تهران و مسکو سیستم مبادلات مالی جایگزین به جای سوئیفت پیشنهاد کردند و اکنون تقریباً به توافق خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.»

مهدی صفری بدون اشاره به جزئیات، همچنین افزود که «قرار شد از کارت اعتباری میر روسیه در ایران استفاده شود و فکر می‌کنم (این کارت) به زودی فعال شود.» رادیو فردا



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: