آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 مرداد ماه 1401 = 30-07 2022

اوج بی‌رحمی، شقاوت و وحشی‌گری رژیم خامنه‌ای: بخوانید

هشدار: محتوی این خبر ممکن است برای عده‌ای ناخوشایند باشد

اجرای حکم قطع عضو در ایران انتقادهای شدیدی به دنبال داشته است. نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر می‌گویند در یک مورد حتی «از داروی بیهوشی استفاده نشده است».

بنا بر گزارش‌ها، در اوین دستگاهی مشابه گیوتین نصب شده و به یک محکوم هم گفته شده می‌تواند پول پرداخت کند تا انگشتانش فریز شود تا بعدا عمل پیوند انجام دهد.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که ماموران زندان در ایران اخیرا انگشتان یک دست یک مرد را به جرم سرقت و با استفاده از دستگاه گیوتین، قطع کرده‌اند.

عفو بین‌الملل چنین مجازاتی را «بیرحمانه» و «غیرقابل توصیف» خوانده است.

بر اساس اطلاعیه این سازمان فردی که انگشتان دست وی قطع شده، پویا تراپی نام دارد. کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گزارش داده بود انگشتان این زندانی پنج مردادماه ۱۴۰۱ قطع شد.

نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر ایران گزارش داده‌اند که انگشتان دست پویا تراپی با حضور چند مامور و یک پزشک در زندان اوین تهران قطع شده و سپس او را به صورت اضطراری به بیمارستان منتقل کردند.

عفو بین‌الملل می‌گوید بهار امسال ماموران جمهوری اسلامی ایران، انگشتان یکی دیگر از محکومان به نام سید برات حسینی را نیز بدون دادن داروی بیهوشی به او قطع کردند.

عفو بین‌الملل نوشت او بلافاصله پس از بریده شدن انگشتانش و از دست دادن خون، از هوش رفت.

بر اساس این گزارش برات حسینی اکنون در انفرادی است. عفو بین‌الملل هدف از در انزوا قرار دادن او را جلوگیری از انتشار اخبار این مجازات و بیماری فعلی‌اش عنوان کرده‌ است.

بنابر گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه کیفری سمنان و کرمانشاه حکم قطع انگشتان یک دست پویا ترابی و سید برات حسینی را سال ۱۳۹۸ و به اتهام دو پرونده جداگانه سرقت صادر کردند.

«از داروی بیهوشی هم استفاده نشد»

عفو بین‌الملل می‌گوید ماموران جمهوری اسلامی ایران در فروردین ماه امسال با هدف متمرکز شدن بر اجرای احکام قطع عضو، دستگاهی مشابه گیوتین در زندان اوین تهران نصب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش هر دو نفری که اخیرا انگشتان آنها قطع شده، به طور خاص برای اجرای حکم قطع عضو، از زندان‌های استان‌های دیگر به زندان اوین تهران منتقل شدند.

بنابر اعلام عفو بین‌الملل قطع عضو در درمانگاه اوین و در حضور پزشک انجام می‌شود.

عفو بین‌الملل می‌گوید مسئولان به سید برات حسینی گفته‌اند که او می‌تواند برای «یخ زدن» انگشتان قطع شده و سپس جراحی مجدد آنها پول بپردازد، اما او پولی برای این کار نداشته است.

هشت زندانی در انتظار قطع عضو؛ هر محکوم، چهار انگشت

بر اساس گزارش‌ها، حداقل هشت زندانی دیگر در ایران در حال حاضر در معرض خطر قطع انگشتان خود هستند.

مرکز عبدالرحمن برومند، نهاد ناظر بر وضعیت حقوق بشر در ایران هم گزارش داده که مقامات ایرانی از سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون انگشتان دست حداقل ۱۳۱ مرد را قطع کرده‌اند.

بر اساس قانون مجازات ایران، احکام قطع عضو در ایران شامل بریدن چهار انگشت دست راست است.

ابراهیم رئیسی در زمان ریاست بر قوه قضائیه گفته بود قطع دست از افتخارات ماست.

عفو بین الملل در اطلاعیه خود نوشت «قطع عضو در ایران مطابق قانون مجازات اسلامی صورت می‌گیرد اما مطابق مقررات بین‌المللی شکنجه و عملی مجرمانه و ممنوع است.»

دیانا الطحاوی، معاون مدیر عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا، گفت «همه کسانی که در دستور یا اجرای این مجازات‌های بدنی نقش داشته‌اند باید در محاکمات عادلانه تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.»

دیانا الطحاوی هشدار داده اگر جامعه بین‌المللی اقدامی انجام ندهد، جمهوری اسلامی دست از اجرای این احکام بر نمی‌دارد. بی بی سی




خسرو July 30, 2022 01:33 PM

مرگ بر خامنه ای
لعنت بر خمینی

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا July 30, 2022 07:53 PM

اینرا جز وحشیگری اسلامی چیز دیگری نمیتوان نام گذاشت ٫ این اسلام حقیقی است ٫ این درست عین فرقه تبهکار شیعه است ٫ انسان ها گرسنه هستنند ٫ بچه های انها نان ندارند و لی اگر پدر خوانواده نان و مرغ برای سیر کردن انها میدزدد ٫ دست وپا وانگشتان و پیکر انها را قطعه قطعه میکنند
دزدهای میلیاردی راست راست در زیر چتر این حرامزاده های اسلامی به دزدی خود ادامه میدهند ولی این جنایتکاران شیعه دست و پای آفتابه دزد ها را میبرند
آخر باید از این ادم کشان اسلامی پرسید ٫ ساختمانهای میلیونی محمد باقر قالیباف ٫ رٔیس طویله اسلامی از کجا آمده ؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران July 31, 2022 07:02 AM

اخطار حضرت علی به کسانی چون خامنه ایی ، چنین میفرمایند :دولتها و حکومتهایی که به عدالت رفتار نکنند پایه حاکمیتشان بسیار سست و ضعیف است و اقتدارشان موقت خواهد بود؛ زیرا با ستمگری و بی عدالتی، نابودی خود را امضا کرده اند همچنین فرموده اند : «مَنْ جارَتْ ولایتُهُ زالت دولَتُهُ » (14) یعنی : کسی که در دایره حکومتش ظلم و ستم کند، حکومتش از بین خواهد رفت
حال ببینید این دزدان چه در انتظارشان است !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: