آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 مرداد ماه 1401 = 31-07 2022

اوکراین با پهپاد به مقر ناوگان روسیه در کریمه حمله کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به تمامی شهروندان کشورش که هنوز در ناحیه دونتسک - در شرق اوکراین - مانده‌اند دستور داده که هر چه زودتر این مناطق را تخلیه کنند.

به گزارش بی بی سی، آقای زلنسکی که شنبه شب در ویدیویی دیرهنگام با مردم کشورش سخن می‌گفت به آنها هشدار داد که حملات روسیه در این منطقه به زودی شدت خواهد گرفت و نبرد بالا خواهد گرفت.

وی گفت: «هر چه تعداد کسانی که اکنون دونتسک را ترک می کنند بیشتر باشد، ارتش روسیه مهلت کشتن تعداد کمتری را خواهد داشت».

رئیس‌جمهوری اوکراین گفته از تمام امکانات و فرصت‌ها برای نجات هر تعداد زندگی که ممکن باشد، استفاده خواهد کرد: «ما هر کاری بتوانیم خواهیم کرد که از رعب و وحشتی که روسیه ایجاد کرده کم کنیم».

از سوی دیگر اعلام شد که روسیه دو خلبان ارشد خود را در اثر حملات موشکی "هیمارس" که آمریکا به اوکراین تحویل داده از دست داده است.

پدر یکی از خلبانان در گفتگو با یک روزنامه روسی گفته که احتمالا فرزندش در اثر حملات موشک هیمارس کشته شده است. ایالات متحده تاکنون ۱۲ واحد از این سامانه موشکی را به اوکراین فرستاده تا ارتش این کشور بتواند در مقابل حملات نیروهای روس از خود دفاع کند.

حمله اوکراین با پهپاد به مقر ناوگان روسیه در کریمه

در همین حال فرماندار منطقه‌ای در شبه جزیره کریمه روز یکشنبه از زخمی شدن دست کم پنج نفر در جریان حمله پهپادی نیروهای مسلح اوکراین به مقر ناوگان دریایی ارتش روسیه در دریای سیاه خبر دادند.

به گزارش یورونیوز، میخائیل رازوُجایف، فرماندار سواستوپول، شهر بندری در جنوب شبه جزیره کریمه تایید کرد که در جریان حمله پهپادی اوکراین به مقر ناوگان دریایی روسیه در این منطقه دست کم پنج نفر مجروح شدند.

وی در پیامی تلگرامی که بامداد روز یکشنبه ۳۱ ژوئیه منتشر شد، با اشاره به روز بزرگداشت ناوگان دریایی روسیه که امروز در روسیه جشن گرفته می‌شود، اعلام کرد: «ملی‌گرایان اوکراینی تصمیم گرفتند روز ناوگان دریایی ما خراب کنند.»

به گفته فرماندار شهر سواستوپول در حمله این پهپاد به محوطه محل استقرار ناوگان دست کم پنج نفر از کارکنان این ناوگان مجروح شده‌اند.

رازوُجایف تصریح کرد که تمام جشن‌های روز ناوگان روسیه «به دلایل امنیتی لغو شده» و از ساکنان سواستوپل خواست «در صورت امکان» خانه های خود را ترک نکنند.

جشن‌های گسترده‌ای برای مراسم بزرگداشت ناوگان روسیه در سراسر این کشور برنامه ریزی شده که ولادیمیر پوتین قرار است بر یکی از مهم‌ترین آنها یعنی رژه دریایی در سن پترزبورگ نظارت کند.

این اولین بار است که مقامات روسیه از زمان آغاز تهاجم نظامی به اوکراین دری روز ۲۴ فوریه، از وقوع چنین حمله‌ای به مقر نظامیان دریایی خود خبر می‌دهند.

روسیه در نخستین روزهای حمله نظامی به اوکراین، بخشی از جنوب این کشور به ویژه منطقه خرسون، واقع در نزدیکی کریمه را به اشغال خود درآورد فتح کرد.

نیروهای اوکراینی در هفته‌های اخیر برای بازپس گیری این مناطق از دست رفته به عملیات تهاجمی در جنوب دست زدند که با موفقیت‌هایی نیز همراه بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: