آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 مرداد ماه 1401 = 31-07 2022

دوختن لب ها و اعتصاب سه زندانی در زندان قزلحصار

خبرگزاری هرانا – سه زندانی محبوس در زندان قزلحصار کرج روز پنجشنبه ۶ مردادماه، در اعتراض به نداشتن تخت، با دوختن لبها دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱، سه زندانی در زندان قزلحصار کرج با دوختن لب هایشان دست به اعتصاب زدند.

هویت آنها داریوش حبیبی، مجید کشوری و مصطفی هشیرجما همگی محبوس در سالن ۲ زندان قزلحصار، توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا با بیان اینکه اقدام اعتراضی آنها، به دلیل نداشتن تخت صورت گرفته است، گفت: “مسئولان زندان تخت را با قیمت ۳ الی ۴ میلیون تومان به زندانیان میفروشند. علیرغم غیرقانونی بودن این اقدام، رئیس زندان هیچ کاری برای جلوگیری از آن نمیکند، زندانیانی که خانواده آنها وضعیت مالی خوبی ندارند قادر به پرداخت این هزینه نیستند و به اجبار کف‌خوابی میکنند. رییس زندان در واکنش به اعتصاب زندانیان مورد اشاره گفته است که میتوانید خودتان را دار بزنید، کاری برایتان نمیشود کرد”.

داریوش حبیبی و مصطفی هشیرجما از بابت اتهامات مرتبط به مواد مخدر در زندان قزلحصار به سر میبرند.

همچنین مجید کشوری، زندانی متهم به جرائم عمومی که حدود ۹ ماه قبل جهت تحمل ۲ سال حبس تعزیری به دلیل شورش زندان قزلحصار کرج در سال ۸۹، از این زندان به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ منتقل شده بود، به تازگی مجددا به زندان قزلحصار بازگردانده شده است. وی روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه، در زندان تهران بزرگ در پی عدم رسیدگی پزشکی اقدام به خودکشی کرد. آقای کشوری که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد، پیش از این نیز چندبار اقدام به خودکشی کرده بود. هرانا پیشتر در گزارشی از عدم رسیدگی پزشکی به این زندانی خبر داده بود.

هرانا آذرماه ۹۵ در گزارشی از شکنجه این زندانی در زندان قزلحصار کرج خبر داده و تصاویر مربوط به شکنجه و آثار سوختگی و ضرب و شتم این زندانی را منتشر کرده بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: