آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 مرداد ماه 1401 = 31-07 2022

اتحادیه اروپا باید همه اتباع روسیه را ممنوع‌الورود کند

و زیر امور خارجه لتونی ضمن متهم کردن روسیه به بمباران یکی از زندان‌ها در جمهوری خلق دونتسک، از اتحادیه اروپا خواست تا اعطای ویزای توریستی به همه اتباع روس را به حالت تعلیق درآورد.

لتونی اخیرا یک سری اقدامات سختگیرانه علیه مسکو پیشنهاد داده است از جمله وادار کردن مردم عادی روسیه به محکوم کردن دولت خود.

ادگارز رینکویچ، وزیر امور خارجه لتونی در توییتی با اشاره به بمباران مرگبار یکی از زندان‌ها در جمهوری خلق دونتسک در روز جمعه، روسیه را به "کشتار وحشیانه اسرای اوکراینی" متهم کرد.در این زندان اعضای گردان آزوف اوکراین که در ماه مه در شهر ماریوپل مقابل نیروهای روسیه و دونباس تسلیم شده بودند، نگهداری می‌شدند. 50 تن از این اسرا در این حمله هوایی کشته شدند.

با این حال، رینکویچ از اتحادیه اروپا خواست تا روسیه را به عنوان "حامی دولتی تروریسم" معرفی کند؛ اقدامی که فعلا معلوم نیست این بلوک آن را انجام خواهد داد یا خیر.در واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا به صراحت از زدن چنین برچسبی به روسیه امتناع کرده است زیرا این کار با معافیت‌های تحریمی تداخل دارد.

رینکویچ همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا ممنوعیت صدور ویزا برای همه اتباع روس را اعمال کند. لتونی نیز در حال حاضر همانند تعدادی از کشورهای شرق اروپا از جمله لهستان چنین ممنوعیتی را اعمال کرده است. با این حال، قوانین آزادی تحرک بدان معناست که وقتی روس‌ها ویزای شینگن دریافت کرده و وارد یکی از کشورهای حوزه شینگن می‌شوند، می‌توانند وارد 25 کشور دیگر در این منطقه سفری بدون مرز شوند.

بعلاوه، در حالی که کشورها می‌توانند صدور اکثر انواع ویزا را محدود کنند، قوانین اتحادیه اروپا به این معنی است که ویزا باید همیشه برای دسته‌های خاصی از افراد مانند اعضای خانواده یا روزنامه نگاران صادر شود.

با این حال، لتونی در حال حاضر راه‌های دیگری برای محدود کردن ورود افراد از روسیه پیدا کرده است. سرویس امنیت کشور لتونی روز جمعه اعلام کرد که خارجی‌هایی که از روسیه یا بلاروس وارد این کشور شوند با بررسی‌ها و اقدامات نظارتی دقیق‌تری در گذرگاه‌های مرزی مواجه خواهند شد تا مشخص شود که آیا آنها از حمله نظامی روسیه به اوکراین حمایت می‌کنند یا خیر.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: