آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 مرداد ماه 1401 = 01-08 2022

دلیل عمده ترکیدن لاستیک هواپیما‌ها در باند فرودگاه مشهد

صبح امروز مدیر فرودگاه مشهد از ترکیدن ۲ لاستیک هواپیمای شرکت سپهران به دلیل نقص فنی در چرخ هنگام ورود به پارکینگ فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد خبر داد.

به گزارش تسنیم، این در حالی است که دیروز سازمان هواپیمایی کشوری در گزارشی مفصل دلیل عمده ترکیدن لاستیک هواپیما‌ها در فرودگاه مشهد را زیرساخت‌های این فرودگاه‌ها اعلام و خواستار پرداخت خسارت به شرکت‌های هواپیمایی شد.

فرودگاه هاشمی نژاد مشهد توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوائی ایران بهره برداری می‌شود. این فرودگاه یکی از پر رفت وآمد‌ترین فرودگاه‌های کشور بوده که ارائه خدمت به پرواز‌های داخلی و خارجی را انجام میدهد. تاکنون این فرودگاه برابر الزامات جدید مقررات فرودگاهی سازمان هواپیمایی کشوری موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی نشده که دفاتر نظارتی سازمان برنامه دارند تا پس از تکمیل فرآیند‌های قانونی صدور گواهینامه فرودگاه را در دستور کار خود بررسی نمایند.

ارتفاع فرودگاه از سطح دریا بالا بوده و در هوای گرم هواپیما‌ها در آن محدودیت راندمان دارند. خلبانان پرواز‌ها بدلیل موانع موجود در آستانه باند ۱۳ و ظرفیت کامل مسافران، بطور معمول تمایل دارند از باند ۱۳ چپ به پرواز درآیند.

تمامی حوادث ترکیدگی چرخ‌ها در باند اصلی (۱۳ چپ/۳۱ راست) به وقوع پیوسته که مورد دقت دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان بوده است.

گزارش‌های بررسی حوادث سازمان نشان می‌دهد که کیفیت نقاشی روی باند اصلی مناسب نبوده و علاوه بر تولید FOD، برجستگی‌هایی نیز بوجود آورده که لاستیک چرخ‌های هواپیما‌ها را در وزن و سرعت زیاد دچار مشکل می‌سازد.



امیرارشادی August 1, 2022 11:44 AM

پا نبود
چهار پا و سپاه و موشکی موجود نبود
همه در گیر اتم بودند یا بمب اتم
یک بسیج هم نبود تا زند با موشک این هواپیما را
رفع نقص فنی رمز یا کبری و زدن طیاره
که ندارد لاستیک
من تنبک القد قد

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیرارشادی August 1, 2022 08:50 PM

غم بیهوده نخور
غم لاستیک هواپیمارا تو نخور
تو نخور غم که چرا متروپل قاتل مردم آبادان شد
غم ویرانگر سیلاب در ایران تو نخور
غم را کن تو هزینه که چرا آب افتاد توی تنبان امامزاده ما
پس از این نذر و نزورات در کجا باید ریخت
وحی آمد که آی بنده من نذریت را بسپار فاضلاب
که امامزاده داود آنجاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: