آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 مرداد ماه 1401 = 01-08 2022

چرا اینترنت دوباره در ایران دچار اختلال شدید شده است؟

نت بلاکس، نهاد ناظر بر ترافیک اینترنت جهان از قطعی ۲۱ درصد از اینترنت ایران خبر داد. مسئولان علت قطعی اینترنت را آتش‌سوزی در حوضچه‌های ارتباطی مخابرات اعلام کردند. اینترنت قبلا بارها با بروز ناآرامی‌های کشور قطع شده بود.

نت بلاکس در توییتی که درباره قطعی اینترنت ایران منتشر کرده تائید کرده است که این قطعی در خطوط اینترنت ثابت در گیت وی‌های "ایرانسل" و شرکت ارتباطات زیرساخت محسوس بوده است.

به گفته نت بلاکس سطح دسترسی به اینترنت به نسبت میزان عادی ۲۱ درصد کاهش داشته و قطعی اینترنت همچنان ادامه دارد.

نت بلاکس نهادی بین‌المللی و مردم‌نهاد است که امنیت سایبری و حکومتی اینترنت را رصد می‌کند. این سازمان در سال ۲۰۱۷ و با ایدهٔ رصد آزادی اینترنت تأسیس شد.

رسانه‌های ایران هم گزارش دادند که شبکه اینترنت همراه و ثابت چندین شرکت با اختلال روبه‌رو و بعضاً قطع شده است. شبکه تلفن همراه نیز برای بعضی از کاربران در برخی از مناطق تهران از دسترس خارج شده و علی‌رغم نمایش آنتن، امکان برقراری تماس وجود ندارد.

پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی"سیتنا" که در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات خبررسانی می‌کند نوشته است قطع ارتباط فیبر در منطقه هشت مخابرات تهران باعث اختلال در برخی ارتباطات شده است. به گزارش سیتنا اشکال در یک حوضچه مخابراتی دلیل اختلال اینترنتی بوده است.

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران هم به خبرگزاری مهر گفته است به علت آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی شرکت مخابرات در منطقه ۸ تهران، تعدادی از خطوط ارتباطی که درون فیبر نوری و کابل مسی بوده دچار اختلال شده است.

به گفته این مقام شرکت مخابرات ایران در حال حاضر در حوزه تلفن مشتریان خانگی و تجاری هم ارتباط ثابت و سیار با اختلال همراه شده است.

بیدخام گفته است آتش‌سوزی مهار شده است.

اینترنت پیش از این بارها به دلیل ناآرامی‌های کشور قطع شده است. حاکمیت برای جلوگیری از ارتباط مردم برای سازماندهی اعتراضات و همچنین دسترسی آنان به اخبار و اطلاعات بدون سانسور اقدام به قطع اینترنت کرده بود.

‌‌ظاهراَ قطعی اینترنت این بار به گفته مسئولان "دلایل فنی" داشته و آتش ‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی شرکت مخابرات علت آن بوده است.

یک هفته پیش نیز بخشی از اینترنت تهران مشمول اختلال شد که بعدا قدیمی بودن و فرسودگی کابل‌های برق داخلی مرکز مخابراتی انقلاب علت آن عنوان شد.

دویچه وله





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: