آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 مرداد ماه 1401 = 02-08 2022

تصاویری از مخفیگاه ایمن الظواهری پس از حمله آمریکا

تصاویر زیر: ایمن الظواهری، رهبر القاعده که در کابل زندگی پنهانی داشت در این خانه هدف حمله پهپادی آمریکا قرار گرفت و کشته شد

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: الظواهری سال ها مخفی شده بود و عملیات یافتن و کشتن او نتیجه کار صبورانه دقیق و مداوم جامعه ضد تروریسم و اطلاعاتی بود.

این مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت: برای چندین سال، دولت آمریکا از شبکه‌ای آگاه بود که ارزیابی می‌شد از ظواهری حمایت می‌کند. در یک سال گذشته، پس از خروج ایالات متحده از افغانستان، مقامات به دنبال نشانه‌هایی از حضور القاعده در این کشور بودند.

در سال جاری، مقامات شناسایی کردند که خانواده ظواهری – همسر، دختر و فرزندان دخترش – به خانه امنی در کابل نقل مکان کرده‌اند و متعاقباً ظواهری را در همان مکان شناسایی کردند.

حمله با یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی صورت گرفت که به دو موشک هدایت دقیق هلفایر مجهز بود. موشک‌هایی که در ساعت ۶:۱۸ دقیقه صبح روز یکشنبه به وقت کابل به سمت خانه ظواهری پرتاب و رهبر القاعده را در بالکن خانه کشتند.

به نظر می‌رسد این موشک‌ها از نوع هلفایرهای معمولی نبوده‌اند چرا که تصاویر منتشر شده از ساختمان نشان می‌دهد که تنها چند پنجره در یک طبقه منفجر شده‌اند و بقیه ساختمان دست‌نخورده باقی مانده است. این در حالیست که این‌گونه موشک‌ها با مواد منفجره قوی که دارند می‌توانستند ساختمان را به صورت کامل ویران کنند.


ایران پرس نیوز


ایران پرس نیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: