آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 مرداد ماه 1401 = 02-08 2022

برجام؛ آلمان: اظهارات رژیم تهران عمیقا نگران‌کننده است

وبگاه وزارت امور خارجه آلمان نوشت: آنالنا بِربوک، وزیر امور خارجه این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل، طی دهمین کنفرانس بازبینی پیمان عدم اشاعه هسته‌ای در نیویورک در بخشی از سخنرانی‌اش به مسئله هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: ایران هیچ توجیهی برای بسیاری از فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ندارد. به طور مثال، هیچ کشور غیرهسته‌ای نیازی ندارد که تا سطح ۶۰ درصد غنی‌سازی اورانیوم انجام دهد. اظهارات اخیر تهران عمیقا نگران‌کننده هستند.

به گزارش ایسنا، او با درخواست از ایران برای پذیرفتن بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای، گفت: توافق منصفانه‌ای روی میز است. تا وقتی فرصت هست باید از آن استفاده کنیم.

این در حالیست که سخنگوی سازمان انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی از صدور دستور راه‌اندازی صدها سانتریفیوژ جدید و پیشرفته خبر داده است.

رادیو بین المللی فرانسه امروز در گزارشی گفت: با شکست عملی مذاکرات برجام آمریکا راه قاچاق نفت ایران به چین را می بندد. واشنگتن روز گذشته شماری از شرکت های چینی را که فروش نفت و فرآورده های پتروشیمی ایران را تسهیل کردند هدف تحریم های جدید خود قرار داد.

تحریم های جدید در واقع نتیجۀ نهایی بن بست، اگر نه شکست، مذاکرات احیای برجام است و دولت واشنگتن قصد دارد از این پس فروش نفت و فرآوردهای نفتی ایران به چین و دیگر کشورهای آسیایی را که تاکنون با اغماض آمریکا جهت تشویق ایران به مصالحه اتمی صورت می گرفت با مشکل روبرو کند.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی روز سه شنبه در واکنش به تحریم های جدید آمریکا، دولت بایدن را به اتخاذ تصمیم های مخرب و ناقض تلاش های جاری برای ازسرگیری مذاکرات متهم کرد و گفت که ایران قاطعانه به تحریم های آمریکا پاسخ می دهد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: