آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 مرداد ماه 1401 = 02-08 2022

رئیسی در لیست سیاه آمریکا چگونه می‌تواند ویزا بگیرد؟

سخنگوی دولت رئیسی می‌گوید برنامه‌ریزی برای سفر و سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل شروع شده است. سال گذشته چند سناتور آمریکایی از دولت بایدن خواسته بودند به رئیسی ویزا ندهد و او به بهانه کرونا، به نیویورک نرفت.

سخنگوی دولت رئیسی در جواب پرسش خبرگزاری ایسنا گفت: «رئیس جمهور در مجمع عمومی ماه سپتامبر در نیویورک حاضر می‌شود.»

ابراهیم رئیسی سال گذشته پیامی از پیش ضبط شده به مجمع عمومی فرستاد. او در حالی کرونا را بهانه کرد که در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای در تاجیکستان به سر می‌برد.

رئیسی در فهرست تحریم‌های آمریکا و اروپا قرار دارد و بسیاری سازمان‌های حقوق بشری نیز به دلیل پیشینه قضایی و مشارکت او در سرکوب‌ها و اعدام‌ها خواستار محاکمه او در محکمه‌ای بین‌المللی هستند.

او به دلیل سوابق امنیتی و قضایی خود و همکاری با هیات مرگ در روند کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ به نقض فاحش حقوق بشر در ایران متهم است.

ابراهیم رئیسی از زمان تصدی مقام ریاست جمهوری به هیچ کشور اروپایی و غربی نرفته است. سال گذشته، چند سناتور جمهوریخواه آمریکایی از دولت بایدن خواسته بودند به او برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل ویزا ندهد.

جزییات بیشتری درباره سفر رئیسی به نیویورک اعلام نشده اما انتظار می‌رود حضور او در مجمع عمومی با توجه به کارنامه او، با حواشی و بحث‌های مختلف حقوق بشری همراه شود.

به گزارش دویچه وله، ابراهیم رئیسی در آبان ۱۳۹۸ به فهرست تحریم خزانه‌داری آمریکا وارد شده و از سال ۱۳۸۹ نیز در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا است. او یکی از اعضای "هیات مرگ" در دادگاه‌های سال ۱۳۶۷ در ایران است؛ دادگاه‌هایی که هزاران زندانی سیاسی را در حالی که در حال گذراندن حکم‌های خود بودند، به اعدام محکوم کرده و به دار آویختند. پست ریاست جمهوری اما برای او "مصونیت دیپلماتیک" ایجاد می‌کند.

مجمع عمومی سازمان ملل، سالانه از سومین هفتهٔ سپتامبر شروع به کار می‌کند و سخنرانی‌‌های هر کشور بر عهده رهبران سیاسی است.




خسرو August 2, 2022 10:28 PM

رییسی ممکن است ویزای امریکا بگیرد و حتی ممکن است به مهمانی شام رییس جمهور امریکا دعوت شود!
ولی
ولی انچه مهم است این است که رییسی بزودی در اتش خشم مردم اگاه خواهد سوخت!
رییسی شخصا در مناسب مختلف مرتکب جنایات دهشتناکی شده است عاقلان دانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: