آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 مرداد ماه 1401 = 03-08 2022

ماهان؛ آمریکا خواستار مصادره هواپیمای ونزوئلایی شد

به گزارش بلومبرگ، آمریکا از آرژانتین خواسته است هواپیمای باری بویینگ ۷۴۷ را مصادره کند که از ماه ژوئن در خارج از بوئنوس آیرس در حین تحقیقات درباره ارتباط کارکنان این هواپیما با سپاه پاسداران متوقف شده است.

وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای اعلام کرد: این هواپیما توسط شرکت هواپیمایی ماهان ایران و با نقض تحریم‌های آمریکا به شرکت هواپیمایی امتراسور که شاخه ونزوئلایی موسسه حمل و نقل کُنویاسا است، فروخته شده. مقامات آرژانتین در ماه ژوئن این هواپیما را توقیف کردند تا معلوم شود کارکنان آن ارتباطی با سپاه پاسداران داشته‌اند یا نه.

طبق گفته آمریکا، کاپیتان این هواپیما یکی از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران و مدیر شرکت هواپیمایی قشم فارس ایر بوده است.

به گزارش ایسنا، ادعاهای وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره این هواپیما یک روز پس از این مطرح می‌شود که رسانه‌های آرژانتین گزارش داده‌اند که یک قاضی در این کشور اجازه داده ۱۲ نفر از خدمه ایرانی و ونزوئلایی این هواپیما که از ماه گذشته میلادی در این کشور ممنوع‌ الخروج بودند، کشور را ترک کنند اما چهار نفر از کارکنان ایرانی این هواپیما همچنان ممنوع‌الخروج باقی مانده‌اند.

این هواپیما قرار بود روز ۸ ژوئن وارد اروگوئه شود اما به گفته لوئیس آلبرتو هبر، وزیر کشور اروگوئه پس از دریافت اخطار رسمی از سوی سازمان اطلاعات پاراگوئه از صدور اجازه ورود به این هواپیما خودداری کرده است. پس از آن هواپیما مجبور شد به آرژانتین بازگردد و از آن زمان تاکنون در این کشور است.

ده روز پیش، حسین امیر عبداللهیان، از نماینده دیپلماتیک آرژانتین در تهران خواست تا فورا ممنوعیت خروج پنج خدمه ایرانی از این کشور لغو شود. اتفاقی که تاکنون رخ نداده است.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: