آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 13 مرداد ماه 1401 = 04-08 2022

حکم کور کردن سه نفر در مرحله اجرای احكام در ایران

روزنامه حکومتی همشهری گزارش داد که حکم کور کردن سه نفر برای انجام مقدمات اجرای حکم به دادسرای جنایی تهران فرستاده شده است.

این احکام مربوط به سه پرونده جداگانه یک زن و دو مرد است که به قصاص کوری چشم محکوم شده‌اند. یکی از این پرونده‌ها مربوط به درگیری دو زن جوان در یکی از شهرهای استان کرمانشاه است که سال ۹۰ رخ داد و یکی از آن‌ها به روی دیگری اسید پاشید که منجر به کوری چشم راست زن جوان شد.

پس از دستگیری فرد اسیدپاش، او گفت که برای «انتقام‌جویی» اسیدپاشی کرده است که پس از اعتراف و محاکمه در دادگاه، به درخواست قربانی حادثه، از سوی قضات به قصاص چشم محکوم شد. دیوان عالی این حکم را تایید کرده است.

دومین محکوم، مرد جوانی است که سال ۹۶ در جریان درگیری، باعث کور شدن چشم راست یک مرد شده بود. قضات دادگاه استان فارس پس از محاکمه متهم، حکم به قصاص چشم وی دادند و این حکم نیز در دیوان عالی تأیید شده است.

سومین محکوم مرد جوانی است که سال ۹۷، با اسلحه شکاری در استان قم به مردی شلیک کرد و باعث کوری چشم چپ او شد. او پس از محاکمه در دادگاه به درخواست شاکی پرونده به قصاص چشم محکوم شد.

سایت خبری «رکنا» نیز درباره خبر نزدیک بودن اجرای این احکام نوشت، از آن‌جا که هر سه پرونده در مرحله اجرای حکم قرار گرفته بود اما امکانات و شرایط لازم برای اجرای حکم در این سه استان وجود نداشت، هر سه پرونده برای تعیین تکلیف در نحوه اجرای حکم به استان تهران فرستاده شد.

اسفند سال ۹۳ رسانه‌ها گزارش دادند که برای اولین بار حکم قصاص چشم در برابر چشم اجرا شده است. آبان سال ۹۵ نیز گزارش شد که یک حکم قصاص چشم در برابر چشم در تهران اجرا شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: