آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 13 مرداد ماه 1401 = 04-08 2022

دبیرکل ناتو: اگر پوتین در جنگ اوکراین پیروز شود،..

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز پنجشنبه گفت: نباید به روسیه اجازه دهیم در جنگ اوکراین پیروز شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی ناتو، استولتنبرگ در سخنانش در نروژ گفت: به نفع ما است که این نوع از سیاست تهاجمی موفق نشود.

وی افزود: در درگیری اوکراین ناتو دو وظیفه برعهده دارد: حمایت از اوکراین و جلوگیری از گسترده شدن این درگیری به جنگ تمام عیار بین ناتو و روسیه.

دبیر کل ناتو اظهار داشت: از زمانی که روسیه کریمه را در سال ۲۰۱۴ به خاک خودد ضمیمه کرد، ناتو و کشورهای متحد آن مانند آمریکا، کانادا، انگلیس و ترکیه به اوکراین کمک کردند. بسیاری از کشورهای دیگر از جمله نروژ اکنون در این امر مشارکت دارند.سهم نروژ در جنگ اوکراین بسیار قابل احترام است.

بیش از یک ماه پیش در نشست سران ناتو در مادرید، همه کشورهای ناتو توافق کردند که تا زمانی که لازم باشد از این کشور حمایت خواهیم کرد.

وی توضیح داد این به نفع ما است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در بلندپروازی های خود در اوکراین موفق نباشد. دنیایی که در آن درس پوتین این است که با استفاده از نیروی نظامی می تواند به آنچه می خواهد برسد برای ما دنیای خطرناک تری است. اگر روسیه در این جنگ پیروز شود او تایید خواهد کرد که خشونت موثر است و کار می کند. سپس سایر کشورهای همسایه در نوبت بعدی اهداف این کشور خواهند بود.

مقام ارشد ناتو گفت: پوتین همچنین معتقد بود که از طریق استفاده از نیروی نظامی، ناتو کمتر به مرزهای روسیه نزدیک خواهد شد. اهداف و خواسته های اعلام شده او از ناتو این است که ما باید نیروهای خود را خارج کنیم، تمام زیرساخت های نظامی را حذف کنیم و کشورهای عضو بیشتری را نپذیریم. اما آنچه که او به آن دست یافت، برعکس بود.

استولتنبرگ گفت: ناتوی قوی تر و متحدتر، چابک تر و قاطع تر شده و با نیروهای بیشتر در مرز حضور دارد. همچنین فنلاند و سوئد به زودی اعضای کامل این اتحاد خواهند شد.




ع August 4, 2022 08:25 PM

مشکل اصلی پوتین عکسالعمل های یا واکنش داخلی مخالف با جنگ بود برای حل مشکل سرعتش را کم کرد و حرکت لاکپشتی دراز مدت را انتخاب کرد تا بتواند اروپا را بخاطر انرژی و سایر موارد داخلی اروپا آنها خسته و ذلیل نماید با این رویه مطمئنا پیروز خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: