آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 14 مرداد ماه 1401 = 05-08 2022

عکس؛ وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه در یک قاب

عکس زیر: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دو قدمی همتای روسی خود لاوروف در اجلاس کشورهای عضو مجمع جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) در کامبوج. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که بلینکن هیچ برنامه‌ای برای دیدار با وزرای خارجه چین و روسیه ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) با بیان اینکه شلیک موشک‌های چین به اطراف تایوان تشدید تنش نامتناسب و غیرقابل توجیه است، گفت: چین در صدد هراس‌افکنی میان همسایگان تایوان نیز هست. ولی ایالات متحده از اقدامات چین تحریک نمی‌شود.

این در حالیست که تایوان روز جمعه از نزدیک‌تر شدن کشتی‌های جنگی چین به آبراه مرزی خبر داده و گفته است که آماده استفاده از سامانه موشکی است.

براساس گزارش‌ها چند کشتی و هواپیمای چینی اوایل صبح امروز از خط میانه تنگه تایوان عبور کردند.

وزارت دفاع تایوان گفته: ارتش سامانه‌های موشکی خود را در زمین مستقر کرده و هواپیماها و کشتی‌ها را برای نظارت بر وضعیت اعزام کرده است.

واشنگتن به شدت نگران است

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اقدامت چین گفت: واشنگتن به شدت نگران است. هیچ توجیهی بابت اقداماتی که چین در اطراف تایوان انجام داده، وجود ندارد. چین واکنش بیش از حد را انتخاب کرده و از سفر پلوسی به عنوان بهانه‌ای برای افزایش فعالیت‌های نظامی تحریک آمیز در تنگه تایوان و اطراف آن استفاده کرده است.

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین گفت: ایالات متحده به حمایت خود از تایوان ادامه خواهد داد و ناو یو اس اس رونالد ریگان را برای نظارت بر وضعیت در منطقه نگه می‌دارد.

چین که سفر نانسی پلوسی را بازی کردن آمریکا با آتش نامیده و گفته بود که بهای سنگینی برای این اقدام خواهد پرداخت، از روز گذشته یک مانور وسیع نظامی در اطراف تایوان را آغاز کرده است.

خبرگزاری رسمی چین می‌گوید غیر از ناوشکن‌ها و ناوچه‌های جنگی، بیش از صد فروند هواپیمای جنگی در این مانور مشارکت دارند.


ایران پرس نیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: