آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 17 مرداد ماه 1401 = 08-08 2022

مقام ارشد اروپايی؛ طرح کوبیدن مُهر نه به پیشانی خامنه‌ای

معاون رئیس پارلمان اروپا می گوید: مادام که رژیم ایران مردم این کشور را سرکوب می کند و تروریسم را اشاعه می دهد و روسیه را در نقض قوانین بین الملل تشویق و حمایت می کند، مذاکرات جاری در وین ناکافی است.

به گزارش رادیو فرانسه، نیکلا بییر، معاون رئیس پارلمان اروپا و نمایندۀ مجلس آلمان، و پیتر نیومان، استاد مطالعات امنیتی در کالج سلطنتی انگلستان، با انتشار مقاله‌ای در نشریۀ فرانسوی لوموند از اتحادیۀ اروپا خواستند فوراً و به طور اضطراری یک طرح جایگزین را در قبال حکومت ایران در نظر بگیرند.

پیتر نیومان و نیکلا بییر، سپس گفته اند که اتحادیۀ اروپا نمی‌تواند چشمان خود را بر دودوزه‌بازی رژیم ایران ببندد که از یک طرف در مذاکرات دیپلماتیک شرکت می کند و از طرف دیگر به برنامۀ اتمی خود شتاب می بخشد.

نویسندگان مقاله گفته اند که باید تاکتیک های رژیم ایران را برای زمان خریدن خنثی کرد تا سیاست خارجی و امنیت اتحادیۀ اروپا با بغرنج روبرو نشود. آنان ضمن بعید دانستن حصول توافق در مذاکرات جاری برای احیای برجام یادآور شده اند که حتی رابرت مالی، نمایندۀ آمریکا در مذاکرات وین، آخرین ملاقات با نمایندگان ایران را در قطر "اتلاف وقت" خواند.

نویسندگان مقاله با اشاره به توانایی رژیم ایران برای تولید دست کم یک بمب اتمی در حال حاضر، گفته اند که اروپا باید هم‌اکنون در پی طرح‌ جایگزین باشد در غیر این صورت اروپا با سناریویی مشابۀ حمله روسیه به اوکراین مواجه خواهد شد که طی آن حکومت ایران با بهره‌جویی از زمان مذاکرات دیپلماتیک تشدید تهاجمات بعدی خود را تدارک خواهد دید.

نویسندگان مقاله یادآوری کرده‌اند که با روی کار آمدن رئیسی، جمهوری اسلامی از نو به افراطی گری روی آورده است. یعنی هزاران نفر را به دلیل مخالفت با حکومت زندانی و شکنجه کرده است، در حالی که تعدادی به جرم "توهین به اسلام" در انتظار اجرای احکام اعدام هستند.

آنان با اشاره به گزارش سازمان عفو بین‌الملل افزوده‌اند که زنان ایران نیز همچنان با انواع تبعیض‌های ریشه‌دار در قوانین و اعمال حکومت اسلامی روبرو هستند و اعضای جامعۀ بهایی نیز با خشونت سرکوب می‌شوند.

معاون پارلمان اروپا و استاد کالج سلطنتی لندن سپس تصریح کرده اند که رژیم ایران همچنان منشاء اصلی بی ثباتی در خاورمیانه است و می کوشد به یاری نیروهای نیابتی خود از جمله حزب الله و حوثی‌ها دامنۀ نفوذ خود را گسترش دهد و در این تلاش غیرنظامیان عربستان و امارات را نیز آماج حملات خود قرار دهد.

نویسندگان مقاله با اشاره به حمایت های لجستیکی رژیم ایران از گروه های نیابتی فلسطینی نظیر حماس و جهاد اسلامی، حکومت تهران را منشاء خشونت های جاری و راکت‌پراکنی این گروه ها علیه اسرائیل خوانده‌اند.

آنان در جای دیگری از مقالۀ خود تأکید کرده‌اند که جنگ اوکراین مبارزه با اقدام‌ها و رفتارهای رژیم ایران را فوری‌تر از هر زمان کرده است.





بابک دین داوری ( ب.د.د .) August 15, 2022 04:57 PM

44 سال سرکوب ، فقر و کشتار تنها میتوانست از اتحاد تازیها و اسکندریان ( اروگائیان ) صورت گیرد و اروپا مخرج کسر صورت رژیم جنایت در ایران است و بس

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: