آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 19 مرداد ماه 1401 = 10-08 2022

اقدام اعتراضی پدر یکی از قربانیان هواپیمای اوکراینی

بازمانده قربانیان پرواز اوکراینی برای اعتراض به نخست‌وزیر کانادا پیاده به پایتخت می‌رود

مهرزاد زارعی، پدر آراد زارعی از قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه پاسداران، از شهر ریچموند هیل کانادا در سفری چند روزه با پای پیاده به پایتخت می‌رود تا نامه اعتراض خود را درباره اجرا نشدن عدالت در ارتباط با این پرونده، شخصا به نخست‌وزیر کانادا بدهد.

مهرزاد زارعی، پیش از آغاز راهپیمایی اعتراضی خود چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی بر مزار فرزندش در شهر ریچموندهیل استان انتاریو، نشستی خبری برگزار می‌کند و ساعت ۱۲ از آنجا راهپیمایی خود را آغاز می‌کند.

این بازمانده قربانیان پرواز اوکراینی قصد دارد از نخست‌وزیر کانادا سئوال کند که چرا دولت جاستین ترودو بر خلاف مصوبه پارلمان کانادا در سال ۲۰۱۸، سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی نمی‌کند.

در ماه می ۲۰۲۱، دادگاه انتاریو بر اساس شکایتی که در بهمن ماه سال۹۸ از سوی مهرزاد زارعی، شاهین مقدم و علی گرجی، از خانواده‌های قربانیان، اقامه شده بود حکمی را صادر کرد که سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه را اقدامی عامدانه و تروریستی قلمداد کرد.

این دادگاه علی خامنه‌ای و چند نفر از سران ارشد جمهوری اسلامی، از جمله علی شمخانی، حسین سلامی، محمد باقری و امیرعلی حاجی زاده را به عنوان عاملان اصلی این حمله محکوم کرد.

دادگاه عالی انتاریو همچنین طی حکمی که در دی ماه گذشته صادر شد رای به پرداخت ۱۰۷ میلیون دلار غرامت، به‌علاوه سود، به خانواده شش تن از کشته‌شدگان هواپیمای مسافربری اوکراینی داد.

مقام‌های جمهوری اسلامی پس از سرنگونی هواپیمای اوکراینی، تا سه روز شلیک موشک به هواپیما را از اساس انکار کرده و به دروغ دلایل فنی را سبب سرنگونی این هواپیما عنوان می‌کردند.

پس از آن، ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به وضوح شلیک موشک به پرواز پی‌اس۷۵۲ را تایید ‌کرد و همچنین دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا، و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، گفتند که اطلاعات و اسناد موجود نشان می‌دهد سپاه پاسداران به این هواپیما چند موشک‌ شلیک کرده است.

ایران اینترنشنال





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: