آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 19 مرداد ماه 1401 = 10-08 2022

برجام؛ اگر توافق نشود: مکانیزم ماشه و باقی ماجرا...

بعد از پنج ماه انتظار، مذاکرات وین خیلی کوتاه بود. چهار روز بعد از شروع مذاکرات، هیات‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا به پایتخت‌های خود برگشتند. اروپا که ابتکار عمل را در دست گرفته و پیش‌نویسی را به طرفین پیشنهاد داده، معتقد است متن پیش‌نویس، توافق نهایی است و قرار هم نیست تغییری در آن اتفاق بیفتد. ایران این ادعای اروپا را تکذیب کرده و می‌گوید هنوز مسائل حل نشده‌ای زیادی باقیمانده است.

رویداد۲۴ از حمید حسینی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق و رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی درباره احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات و امضای توافق احیای برجام سوال کرده است.

او می‌گوید: با توجه به اینکه اروپا از تامین نفت خیالش راحت شده و مشکلی برای تامین نفت ندارد، بیش از این نمی‌خواهد میانجی‌گری کند و برای توافق وقت تلف کند بنابراین اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، اروپا ممکن است به سراغ استفاده از مکانیزم ماشه برود و ما نیز به فصل هفت منشور سازمان ملل و تحریم‌های سخت سازمان ملل برگردیم.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در حال حاضر برخی کشور‌ها حاضر نیستند تحریم‌های آمریکا را اجرایی کنند، اما در صورتی که تحریم سازمان ملل شویم، قطعا شرایط اقتصادی ایران سخت‌تر خواهد شد و نارضایتی عمومی، نا امیدی و مهاجرت شدت خواهد گرفت و تورم افزاش پیدا می‌کند و رشد اقتصادی کشور که از سال گذشته علائم مثبت شدنش وجود داشته دوباره منفی خواهد شد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: