آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 مرداد ماه 1401 = 11-08 2022

دومین مقام آمریکايی که هدف عملیات تروریستی سپاه است

سایت آکسیوس در گزارشی به‌نقل از منابع نزدیک به مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا نوشت: وزارت دادگستری به پمپئو اطلاع داده است که وی دومین هدف عملیات تروریستی است که بنا بر اسناد اعلام شده توسط این وزارت‌خانه پیرامون قتل جان بولتون توسط رژیم ایران برنامه‌ریزی شده بود.

مورگان اورتگاس؛ سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه با انتشار توئیتی خبر از اقدامات تروریستی رژیم ایران درباره مایک پمپئو داد و در توئیت خود نوشت: «مأموران رژیم ایران حاضر بودند برای ترور بولتون ۳۰۰هزار دلار بپردازند و پیشنهاد کردند که او با ماشین زیر گرفته شود یا از فاصله کوتاهی تیراندازی شود. آنها برنامه‌ریزی بدتری برای پمپئو داشتند. ایران پیشنهاد داد که برای کشتن او یک میلیون دلار بپردازد و به عامل آنها گفت که "توانایی دوربرد" ضروری است».

توئیت مورگان اورتگاس در حالی منتشر شد که وزارت دادگستری آمریکا طی اطلاعیه ای تحت عنوان «عضو سپاه پاسدران ایران متهم به توطئه برای قتل مشاور امنیت ملی سابق شد» جزئیاتی در مورد طرح ترور جان بولتون را منتشر کرد.

شهرام پورصافی از طرف سپاه پاسداران اقدام به استخدام افرادی در آمریکا برای انجام قتل کرد که احتمالاً در انتقام از مرگ قاسم سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۰ بود. اقدامات صورت گرفته اساساً مربوط به سال۲۰۲۱ است.

در اطلاعیه جزئیات زیادی از اقداماتی که برای شناسایی تحرکات بولتون انجام شده و تلاش های پورصافی برای استخدام مزدور فاش شده است. به فردی که قصد استخدام او را داشته مبلغ ۳۰۰هزار دلار برای این کار پیشنهاد شده بود و گفته شده بود اگر موفق شود برای نفر بعد به او یک میلیون دلار می‌دهند.

دان بیکن نماینده کنگره از ایالت نبراسکا در توئیتی نوشت: رژیم ایران قصد داشت مایک پمپئو و جان بولتون را ترور کند کشوری که این دولت می‌خواهد با آن مذاکره کند. رژیم ایران یک دولت تروریستی و تهدیدی برای ما و هم پیمانان ما است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: