آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 مرداد ماه 1401 = 14-08 2022

کالیفرنیا؛ هشدار کارشناسان درباره وقوع سیل‌ فاجعه بار

محققان دریافتند که تغییرات آب و هوایی احتمال وقوع سیل‌های بی سابقه در ایالت کالیفرنیای آمریکا را دو برابر می‌کند.

نشریه دیلی میل در گزارشی نوشت: کارشناسان درباره وقوع سیل‌های فاجعه بار در کالیفرنیای آمریکا با خسارت یک تریلیون دلاری و "بزرگتر از هر فاجعه‌ای در تاریخ جهان" هشدار دادند. سیل ناشی از تغییرات آب و هوایی می‌تواند میلیون‌ها نفر را آواره کند و بخش‌هایی از لس آنجلس و ساکرامنتو را زیر آب ببرد.

محققان دریافتند که تغییرات آب و هوایی احتمال وقوع سیل بی سابقه در کالیفرنیا را دو برابر می‌کند. دانشمندان می‌گویند، با هر درجه گرم شدن زمین، احتمال و اندازه سیل بعدی این ایالت تقریبا از هر نظر بزرگتر است. دانشمندان اعلام کردند که طوفان شدید یک ماهه می‌تواند باران‌های سیل آسایی را در صد‌ها مایلی کالیفرنیا بیاورد.

برخی شهر‌ها حتی ممکن است بیش از ۱۰۰ اینچ باران را تجربه کنند و ۵ تا ۱۰ میلیون نفر را آواره و آزادراه‌های ایالتی را برای هفته‌ها یا حتی یک ماه مسدود کنند. سیل می‌تواند یک تریلیون دلار خسارت وارد کند و اثرات اقتصادی آن در سراسر جهان احساس شود.

بر اساس یک مطالعه جدید، تغییرات آب و هوایی کالیفرنیایی‌ها را در معرض خطر سیل عظیمی قرار می‌دهد که خسارتی بالغ بر ۱ تریلیون دلار به همراه خواهد داشت، میلیون‌ها نفر از ساکنان این ایالت را آواره می‌کند و بخش‌هایی از لس‌آنجلس و ساکرامنتو را زیر آب می‌برد.

محققان دانشگاه لس آنجلس پیش بینی می‌کنند، تغییرات آب و هوایی احتمال وقوع سیلی همچون سیل توصیف شده در کتاب مقدس را در ایالت طلایی دو برابر می‌کند.

دانیل سواین، دانشمند آب و هوای دانشگاه و یکی از پژوهشگران این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت: با هر درجه گرم شدن زمین، احتمال و اندازه سیل بعدی «تقریباً از هر نظر بزرگتر می‌شود».

در واقع، دانشمندان دانشگاه یو. سی. ال.‌ای دریافتند، یک طوفان شدید یک ماهه - مانند طوفانی که ساکرامنتو را غرق کرد و لس آنجلس مدرن را در سال ۱۸۶۲ زیر آب فرود برد - می‌تواند چندین فوت باران را به صد‌ها مایلی کالیفرنیا ببرد.

این مطالعه که در مجله ساینس ادونسس منتشر شد، می‌گوید برخی شهر‌ها حتی ممکن است بیش از ۱۰۰ اینچ باران را تجربه کنند، ۵ تا ۱۰ میلیون نفر را آواره کرده، آزادراه‌های ایالت را برای هفته‌ها یا حتی یک ماه قطع می‌کند و باعث آسیب اقتصادی در سراسر جهان می‌شود.

کالیفرنیا در طول هزاره‌های گذشته هر یک یا دو قرن با چنین سیل عظیمی روبرو بوده است و در سال ۱۸۶۲، قبل از سرمایه‌گذاری ایالتی در فن‌آوری‌های کاهش سیل، شاهد وقوع سیلی بزرگ به وسعت ۳۰۰ مایل طول و ۶۰ مایل عرض بوده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: