آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 24 مرداد ماه 1401 = 15-08 2022

ترور رشدی؛ آمریکا: با تشویق نیروهای شیطانی انجام شد

وزیر امور خارجه آمریکا فراخوان چندین نسل از مقامات جمهوری اسلامی برای خشونت علیه سلمان رشدی و نیز حمایت رسانه‌های حکومتی از حمله اخیر به رشدی را "نفرت‌انگیز" توصیف کرد.

آنتونی بلینکن گفت: رشدی همواره از حقوق جهانی آزادی عقیده، آزادی مذهب و آزادی مطبوعات دفاع کرده است. نیروهای شیطانی تلاش کرده‌اند این حقوق را از طریق نفرت‌پراکنی و تشویق به خشونت تضعیف کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: به‌ویژه نهادهای دولتی ایران برای نسل‌ها به خشونت علیه رشدی دامن زده‌اند و رسانه‌های دولتی اخیراً از حمله به جان رشدی تمجید کرده‌اند. این نفرت‌انگیز است.

کیهان، روزنامه حامی حکومت که حسین شریعتمداری، سردبیر آن از سوی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی منصوب شده است، پس از حمله به سلمان رشدی، روز شنبه نوشت: «آفرین بر آن مرد دلاور و وظیفه‌شناسی که در نیویورک به سلمان رشدی مرتد و خبیث حمله کرده و بوسه بر دست او که با چاقو گردن دشمن خدا را پاره کرده است.»

روزنامه "وطن امروز" نیز با تیتر بزرگ "چاقو در گردن سلمان رشدی"، این نویسنده را در گزارش خود "مرتد" خواند.

روزنامه "خراسان" نیز با "مرتد" خواندن سلمان رشدی، گزارشی از این رویداد با عنوان "شیطان در مسیر دوزخ" منتشر کرد.

بلینکن تصریح کرد که آمریکا و متحدانش در مقابل چنین تهدیدهایی ایستاده‌اند. او گفت ایستادگی رشدی عزم ایالات متحده را جزم می‌کند و ضرورت ایستادگی به عنوان یک جامعه بین‌الملل متحد در برابر کسانی که حقوق جهانی را به چالش می‌کشند، نشان می‌دهد.

پرتال اینترنتی "وایس نیوز" روز یک‌شنبه به نقل از منابع امنیتی از اروپا و خاورمیانه گزارش داد که ضارب رشدی در شبکه‌های اجتماعی با سپاه پاسداران ارتباط داشته است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: