آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 24 مرداد ماه 1401 = 15-08 2022

اتهام "محاربه" برای ضارب ماموران نیروی انتظامی

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۲۴ مردادماه، جلسه دادگاه متهم به قتل نگهبانان و مضروب کردن ماموران انتظامی خیابان طالقانی تهران از بابت اتهامات محاربه، افساد فی‌الارض با ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، صبح امروز دوشنبه جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضارب مأموران انتظامی در خیابان طالقانی و متهم به قتل نگهبانان شرکت کشتی رانی در شهریار به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

این جلسه دادگاه با حضور مستشار دادگاه، وکیل سید علیرضا رضوی خالق آبادی متهم پرونده و نمایندگان دادستانی برگزار شده است.

در جلسه دادگاه نماینده دادستان با بیان اینکه اتهام اصلی متهم محاربه و افساد فی‌الارض و ایجاد رعب و وحشت مردم با سلاح گرم است، گفت: “متهم با یک قبضه سلاح گرم «کلت کمری» اقدام به تیراندازی در خیابان طالقانی تهران کرد که منجر به جراحت افسران انتظامی مستقر در محل شد. متهم قبل از انجام این اقدام، با حضور در شرکت کشتیرانی شهرستان شهریار ۴ نفر از نگهبانان این شرکت را به قتل رساند به طوری که به سمت هر مقتول نیز یک تیر خلاصی شلیک کرده است.”

نماینده دادستان افزود: “دادسرای عمومی و انقلاب تهران پس از تشکیل پرونده با استناد به شهادت شهود تحقیقات محلی در این خصوص را آغاز کرد و در ادامه با بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته مستقر در محل ارتکاب جرم، موضوع را بررسی کرد. متهم در خیابان طالقانی تهران به مدت ۷ دقیقه در کنار یک ایستگاه اتوبوس شهری محل را مورد ارزیابی قرار داد و در فرصتی اقدام به تیراندازی به سمت مأموران انتظامی حاضر در محل کرد. متهم در اقاریر خود نحوه قتل ۴ نگهبان را تشریح کرد و مدعی شده که قبل از کشتن این افراد قصد داشته تا سرتیم نگهبانی شرکت را به قتل برساند و دلیل آن را اختلافات ملکی که این شرکت با پدرش داشته است، عنوان کرده است.”

نماینده دادستان با بیان اینکه متهم از اقدامات خود فیلم‌هایی تهیه و برای شبکه‌های “معاند” ارسال کرده است، گفت: “درخواست تعیین مجازات سلب حیات برای متهم را از ریاست دادگاه خواستارم.”

قاضی صلواتی در نهایت پس از تفهیم اتهام به متهم، از وی خواست از خود دفاع کند. پس از اخذ دفاعیات وکیل متهم، قاضی با اعلام ختم رسیدگی به پرونده، اعلام کرد حکم در مهلت قانونی صادر خواهد شد.

FacebookTwitterPartager




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: