آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 مرداد ماه 1401 = 17-08 2022

برجام؛ واشنگتن تمایلی برای پذیرش درخواست تهران ندارد

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از يک منبع ديپلماتيک گزارش داد که رژیم ايران در جديدترين واکنش خود به متن نهايی توافق احيای برجام، خواستار تضمين‌هايی شده است که در صورت خروج رئیس‌جمهوری بعدی آمريکا از اين توافق، غرامت دريافت خواهد کرد.

این در حالیست که به گزارش ایران اینترنشنال، شرکت خدمات مالی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام در کوتاه مدت محتمل نیست و حتی در صورت توافق، جریان نفت اضافه ایران تا سال ۲۰۲۳به بازار جهانی وارد نخواهد شد.

طبق نظر کارشناسان گلدمن ساکس، موانع اصلی در مذاکرات همچنان به قوت خود باقی است، به ویژه‌ اینکه خواست ایران برای تضمین عدم خروج دوباره آمریکا از توافق احتمالی، تقاضایی است که ایالات‌ متحده توانایی و تمایلی برای پذیرش آن ندارد.

کارشناسان گلدمن ساکس خاطرنشان کردند که ایران نیز از سوی دیگر برای توافق «مشوق‌های ضعیفی» دارد، چرا که در حال حاضر از یک سو دارد روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کند و از سوی دیگر در حال پیشبرد اهداف میان مدت هسته‌ای خود است.

ناظران می گویند رژیم خامنه ای پاسخ «آری» به‌طرح اروپا نداده و جرأت هم ندارد به‌صراحت پاسخ «خیر» بدهد و با پشت هم اندازی در رابطه با طرح نهایی شده و غیرقابل مذاکرهٔ دوبارهٔ اروپا، بحث «پیشنهادات» را روی میز می‌گذارد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: