آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 مرداد ماه 1401 = 17-08 2022

فیلم؛ حذف مزاحم اصلی و سرشناس ترامپ در کنگره آمریکا

لیز چنی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و از منتقدان اصلی دونالد ترامپ، در رای‌گیری مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت وایومینگ از نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ، شکست خورد. (فیلم زیر)

ناظران سیاسی، انتخابات میان‌دوره‌ای حزب جمهوری‌خواه در وایومینگ را نشانه‌ای از سیطره دونالد ترامپ بر حزبش ارزیابی کرده‌اند.

این رای‌گیری برای انتخاب نامزد اصلی حزب جمهوریخواه برای حضور در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان برگزار شده بود.

در این رای‌گیری هریت هیگمن، نامزد مورد حمایت آقای ترامپ شکستی سخت به لیز چنی تحمیل کرد.

با حذف خانم چنی، از ۱۰ عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان که پس از یورش به ساختمان کنگره در سال گذشته به استیضاح دونالد ترامپ رای مثبت داده‌ بودند، اکنون تنها دو نفر با موفقیت جایگاه خود را در کنگره‌ حفظ کرد‌ه‌اند.

این ۱۰ عضو جمهوری‌خواه کنگره که لیز چنی نیز جزو آنان بود، پس از انتقاد از آقای ترامپ هدف یک کارزار انتقام‌جویانه قرار گرفتند.

از میان منتقدان سرسخت آقای ترامپ چهار نفر بازنشسته شده‌اند و چهار نفر دیگر در انتخابات مقدماتی نتیجه را به نامزدهای منتخب آقای ترامپ واگذار کرده‌اند.

لیز چنی ۵۶ ساله که سابقه سه دوره عضویت در کنگره را دارد، از جمله جمهوری‌خواهانی بود که زمانی ستاره آینده‌دار و با آتیه حزبش به شمار می‌آمد.

به گزارش بی بی سی، خانم چنی دختر دیک چنی، معاون پرقدرت جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا، به علت موافقت با طرح استیضاح دوم دونالد ترامپ مدت‌ها بود که تحت فشار قرار داشت. اعضای تندروی حزب خواستار استعفاء و یا اخراج او از حزب شده بودند.

در سال ۲۰۲۰، هفتاد درصد از رای دهندگان در وایومینگ به آقای ترامپ رای داده بودند.

با این حال، لیز چنی گفته: «هر کاری لازم باشد انجام خواهم داد تا اطمینان حاصل کنم که دونالد ترامپ دیگر به کاخ سفید راه نیابد.»

از سوی دیگر ترامپ در پیامی پیروزی خانم هاگمن را تبریک گفته و اضافه کرد که لیز چنی باید «از خود به خاطر رفتارهای کینه‌توزانه‌اش» خجالت بکشد.





www.youtube.com/watch?v=KQU_AQj4v5A

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: